Tím ale nasazování nových vlaků nekončí. Celkem pět moderních nízkopodlažních vozidel od polského výrobce Pesa bude na Děčínsku k dispozici k platnosti nového jízdního řádu, tedy od 15. prosince. Budou zajišťovat dopravu ve Šluknovském výběžku.

„Původně jsme počítali 
s tím, že všechny naše RegioSharky budou jezdit jen z Děčína přes Rumburk do Dolní Poustevny, ale protože v červnu dojde po šedesáti letech 
k obnovení provozu z Dolní Poustevny do saského Sebnitz a německý partner DB Regio nasadí na některé spoje Desira, můžeme část RegioSharků využít jinde," vysvětluje Daniel Jareš, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Ústí nad Labem.

RegioSharky spolu s Desiry zajistí dopravní obslužnost prakticky celého Šluknovského výběžku. Kromě spojů Děčín – Dolní Poustevna budou RegioSharky nasazeny také na spoje Děčín – Liberec.

RegioSharky pro Děčínsko pořizují České dráhy z vlastních prostředků. Vozidla proto nejsou důsledně vázána na konkrétní tratě, tak jak je tomu v případě jednotek nakoupených s přispěním Evropské unie, a České dráhy je díky tomu mohou využít kdekoliv.

V Ústeckém kraji už jedna jednotka RegioShark jezdí. Zajišťuje spojení mezi Mostem, Chomutovem, Kláštercem nad Ohří a Karlovými Vary, jeden spoj v nočních hodinách zajíždí i do Ústí nad Labem.

Díky nim jezdí v Ústeckém kraji v současnosti jedny 
z nejmladších, nejmodernějších a nejkomfortnějších regionálních vlaků nejen v České republice, ale v celé střední Evropě.