Dráhy totiž vypustily žraloky, jak se novým vlakům kvůli jejich masce říká, na první zkušební jízdy na Děčínsku. Během nich najezdily na Děčínsku desítky kilometrů po tratích.

„Nasazení jednotek v případě Děčínska a Šluknovska je provázeno požadavky Ústeckého kraje," říká Jan Maxa z krajského úřadu.

Kde budou jezdit?

Nové vlaky nevyjedou pouze do Šluknovského výběžku, ale budou obstarávat i ostatní regionální dopravu, včetně té přeshraniční.
„V současnosti jsou kromě vnitrostátních vlaků na linkách do Šluknovského výběžku objednávány společně s německým organizátorem dopravy VVO vlaky na lince Děčín – Dolní Žleb – Bad Schandau s návaznostmi na vlaky do vnitrozemí obou regionů. V souvislosti s připravovaným obnovením železničního spojení Dolní Poustevna  – Sebnitz  mají objednavatelé Ústecký kraj a VVO připraven dopravní koncept meziregionální železniční linky Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk. Linka bude společně obsluhovat české i německé území a zároveň výrazně zrychlí spojení do Šluknovského výběžku," přibližuje budoucnost železniční dopravy na česko-saském pomezí Maxa.

Moderní vlaky by měly nahradit Siemensy Desiro, které mají České dráhy zapůjčené od Deutsche Bahn a využívají je právě na tratích do Bad Schandau a na Šluknovsko. Modernizaci vozového parku si vynutil krajský úřad při uzavírání dlouhodobé smlouvy na dopravní obslužnost na železnici.

Jsou to žraloci!

Dráhy následně objednaly více než tři desítky polských motorových vlaků PESA Link, kterým záhy začali fanoušci říkat žraloci. Odtud také pochází oficiální název RegioShark. RegioShark je zcela novým částečně nízkopodlažním vozidlem, které na regionálních tratích výrazně zvýší kvalitativní prvky a kulturu cestování. Dvoudílné vozidlo o délce 43,7 metrů pojme celkem 240 cestujících z toho 120+15 sedících.

Mají klimatizaci

Nové vlaky nabídnou cestujícím pohodlnější a kvalitnější cestování.

„Standardem je klimatizace, bezbariérový nástup do prostor se sníženou podlahou a bezbariérové WC. Ve vozidle se nachází univerzální prostor pro přepravu dětských kočárků, jízdních kol či objemných zavazadel. Informace cestujícím jsou poskytovány prostřednictvím elektronického audiovizuálního systému. Maximální rychlost ekologicky šetrné jednotky je 120 km v hodině," přibližuje nové jednotky Jan Maxa.

Sedm vlaků

Přibližně dvě třetiny vlaků zaplatí dráhy prostřednictvím regionálních operačních programů.

Na Děčínsko dorazí celkem sedm motoráku RegioShark pravděpodobně v příštím roce, což pro vozový park na Děčínsku znamená zásadní modernizaci. Kromě Desir totiž zajišťovaly velkou část dopravy motorové vlaky ReigoNova, což jsou staré, repasované motorové vlaky.

Právě to nasazení žraloků změní. Téměř všechny regionální železniční trati by tak měly obsluhovat od příštího roku moderní motorové vlaky. Kromě Českých drah působí v regionu také společnost Trilex, která zajišťuje dopravu mezi Libercem, Rybništěm a Varnsdorfem. Také na této lince jezdí vlaky německé firmy Siemens.

Poslední tratí se starými motoráky by tak měla zůstat linka z Děčína do Ústí nad Labem – Střekova.