Dlouhé roky urgují starokřečanští obyvatelé opravu silnice směrem na Šluknov, která je po povodních před třemi lety ve špatném stavu. Starosta se kvůli dlouhému čekání na opravu frekventované silnice obrátil i na hejtmana kraje.

Hojně využívanou silnici poškodily bleskové povodně před třemi lety. Od té doby je 
v mizerném stavu. A nic se neděje.

„Již třetím rokem byla obec vyrozuměna, že v nastávajícím roce dojde k opravě komunikace, která je v kritickém stavu. V letošním roce jsme byli nejméně ve třech případech po mé urgenci ujištěni, že dojde k výměně povrchu na této komunikaci," napsal v dopise hejtmanovi kraje starosta František Moravec, na kterého se obracejí obyvatelé Starých Křečan.

Pokaždé, když se František Moravec obrátil na krajský úřad, dostalo se mu prý odpovědi, že momentálně nejsou peníze.

Ústecký kraj podle své mluvčí Magdalény Hanáčkové s opravou silnice mezi Starými Křečany a Šluknovem počítá. Pokud vše dobře dopadne, tak prý ještě letos.

„Povodně jsou mimořádná událost, která je neplánovaná a odstraňování následků má pochopitelně přednost. Je třeba brát v úvahu, že skutečné škody na silnicích se vyšplhaly na dvouapůlnásobek prvních odhadů, opravy se musí zrealizovat ve velmi krátkém čase, a přestože je na to státní dotace, s výší škod samozřejmě stoupá i krajská spoluúčast," uvedla mluvčí s tím, že krajský rozpočet je napjatý ve všech kapitolách a podobná mimořádná událost logicky pozmění priority.

„Tady nejsou peníze na nic. Přitom ta silnice – to je normální ostuda," zlobí se třeba Martin Pánek. „Kolikrát si člověk připadá jako na tankodromu!"

Hejtmanství v posledních letech přitom investovalo do opravy silnice v okolí Křečan přibližně deset milionů.
„Kromě toho se stará o dalších tři a půl tisíce kilometrů," dodává Hanáčková.

Silnice na Šluknovsku, především ty II. a III. třídy spadající pod kraj, jsou na mnoha místech ve velmi špatném stavu. Kraje totiž dostávají na opravy svých komunikací od státu výrazně méně peněz, než kolik by jen na běžnou údržbu potřebovaly.

V částce na běžnou údržbu přitom nejsou zahrnuty havarijní stavy, které si mnohdy vyžádají mnohamilionové investice.

Na posledním jednání krajští zastupitelé rozhodli o tom, že posílí rozpočet na opravy silnic o necelých padesát milionů, další desítky milionů by mohl kraj získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury.