Přitom odborníci tvrdili, že některé zdravotnické materiály mají mnohem delší životnost, než kolik je deklarováno na soupisce. Většina řidičů toto ustanovení brala přinejmenším jako plýtvání.

Tento týden však některé zpravodajské servery rozzlo-bily řadu řidičů s informací 
o nutnosti vyměnit povinné reflexní vesty za nové, podle nového nařízení EU. Vzápětí na to ale reagoval ministr dopravy Dan Ťok s jednoduchým prohlášením: Řidiči nemusí měnit reflexní vesty ve výbavě vozidel.

„Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které si pořídili dříve, a nemusí kupovat nové," uvedl Dan Ťok.

Požadavek splnění nové normy EN ISO 20471 se podle úřadu týká pouze výrobců, kteří uvádějí na trh nové vesty. Starší vesty, které mají požadované vlastnosti, tak není nutné nahrazovat novými.

„My tu ty nové ani nemáme, ale neprodávali bychom nic, co neplatí," řekla prodavačka na děčínské čerpací stanici pod Novým mostem, kde se redakce Děčínského deníku pokusila novou vestu koupit.

Lidé si při koupi nové reflexní vesty každopádně nyní musejí zkontrolovat její označení, a zda odpovídá nové evropské normě. Stará norma ČSN EN 471 již neplatí.

Výstražná vesta, určená do povinné výbavy do motorových vozidel podle platných předpisů, je ta, která je označena normou EN ISO 20471:2013 a je na ní uvedeno čtyřmístné identifikační číslo notifikované osoby, která ji otestovala.

Podle dostupných informací by „staré" vesty podle EN 471 měly být dále prodávány pro cyklisty a chodce, ale z výrobku musí být odstraněn název „Výstražná vesta" a označení, že se jedná o oděv s vysokou viditelností. Zatímco vesta podle staré normy stojí kolem třiceti korun, vesta podle nové vyhlášky přijde na zhruba šedesát korun.

Nová vyhláška přináší řadu polemik a překvapení, jako byla nedávná diskuse kolem přednosti v jízdě na okružních křižovatkách. Výstražné vesty nemusejí být zdaleka poslední.
Nad některými kroutí hlavou i sami dopravní policisté.