VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

4.8.2018
SDÍLEJ:

Elektrická jednotka Pesa Elf IIFoto: Pudelek: CC BY-SA 4.0; Wikimedia Commons

„Nevěřím, že budou schopni za tu nabízenou cenu jezdit. Nemají soupravy, a také nevím, kde to budou udržovat,“ shrnul na odborářském webu OSŽ obavy těch, kteří se na ústecké vítězství RegioJetu skrz prsty, krajský zastupitel a zaměstnanec ČD Cargo Zdeněk Svoboda.

Vyjádřil také obavu, že se železniční síť rozpadne nesourodé fragmenty ovládané jednotlivými dopravci. Na diskusi prý ale nebyl čas a samotné hlasování proběhlo korespondenčně.

„Máme plochou řídicí strukturu firmy a dokážeme pořídit nová vozidla za férové a výhodné ceny,“ uvedl mluvčí RegioJetu na otázku, jak se firma dokázala dostat na cenu o padesátikorunu za kilometr pod konkurenční nabídky.

Klepnutím na mapu zobrazíte plnou velikost:

Soukromí dopravci na českých regionálních tratích

Pohled na mapu přitom nenapovídá, že by měl být vstup na RegioJetu na české lokálky něčím přelomovým. Na regionálních tratích se už nyní prohánějí vlaky sedmi soukromých společností a například GW Train Regio působí hned ve čtyřech krajích.

V naprosté většině případů se však jedná o zapadlé železnice klikatící se daleko od větších měst, k jejichž obsluze stačí jeden motoráček. Alespoň víkendový či sezónní provoz na nich se často snaží zachovat společnosti vzniklé coby spolky nadšenců.

Firma Radima Jančury hraje coby největší nestátní železniční dopravce ve střední Evropě jinou ligu. Její tržní podíl od roku 2010 vzrostl z nuly na více než osm procent (pro srovnání: třetí v pořadí – Leo Express – se již pět let potácí kolem 1,5 procenta). A regionální tratě, které nyní vyhrál, mají neporovnatelně vyšší potenciál. Jsou elektrifikované, z velké části dvoukolejné a spojují největší města v kraji.

O dotované krajské linky RegioJet usiluje prakticky od chvíle, kdy se coby železniční značka vyčlenila ze Student Agency. Dosud jí v tom však bránilo memorandum z roku 2009. V něm vláda a kraje zakonzervovaly monopol Českých drah na dalších deset let. A právě tahle bariéra nyní padá. Do konce příštího roku budou muset vypsat otevřenou soutěž na své lokálky všechny kraje.

Žlutý dopravce musí vlaky, kterými slíbil na Ústecku jezdit, nejprve nechat vyrobit. Budou jimi dvoučlánkové jednotky Elf II od polského výrobce Pesa, které se podobají motorovým vlakům provozovaným Českými dráhami pod názvem RegioShark.

RegioJet v nich slibuje klimatizaci, Wi-Fi, displeje v sedačkách, přepravu kol i kočárků a moderní informační systém. Nasazovány by měly být postupně, a to nejpozději do konce roku 2021. Do té doby se budou muset cestující spokojit se staršími motoráky, jakými v Česku jezdí německá Arriva.

RegioJet získal zkušenosti s regionální dopravou na slovenské lince Bratislava–Komárno, kde se mu během pěti podařilo více než ztrojnásobit počty cestujících. Tam přitom od začátku funguje vzájemné uznávání jízdenek mezi státním a soukromým dopravcem.

V Ústeckém kraji bude sice možné také jezdit na jednu jízdenku, ale pouze v rámci krajského integrovaného systému. Cesty z jiných krajů může žluté vítězství naopak prodražit, přinejmenším do roku 2020, od kterého by mělo platit vzájemné uznávání celostátně.

Vizualizace vlaků RegioJetu pro Ústecký kraj

K zajištění provozu RegioJet plánuje vybudovat vlastní provozní zázemí. Využijeme k tomu jak běžné odstavné koleje, tak širší údržbové zázemí buď vlastní, nebo pronajaté ve spolupráci s dalšími železničními dopravci,“ upřesnil Ondrůj.

Železniční revoluce v České republice odstartovala zprudka. Národního dopravce přitom čekají další těžké souboje. Například Liberecký kraj už obeslal všech 26 dopravců s licencí poptávku na desetiletý kontrakt na linku Liberec – Děčín.

„Zájem máme a jednání se určitě zúčastníme,“ potvrdil mluvčí společnosti Leo Express Emil Sedlařík skutečnost, že česká železniční mapa může být už zanedlouho pestrobarevná.

České dráhy se nicméně nevzdávají. Hodlají se zúčastnit všech nových soutěží. V případě rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem už zaznamenaly první vítězství, byť za cenu třicetimilionové slevy.

Autor: Michal Janko

4.8.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 16 000 Kč Operátoři velínů montážních linek Operátor. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Pracoviště v Rumburku., Kontakt: Pouze zasílat životopis e-mailem nebo SMS, popř. telefonicky. Postačí i SMS, zavoláme zpět., , Popis činnosti: Sestavování kabelových svazků, pouze ranní - odpolední. Výjimečně prodloužená odpolední. Jednoduchá a čistá práce ve stoje i v sedě. Vyplácení záloh, mzdy na účet v hotovosti. Po zaučení 1-2 měsíce, čistý příjem 14.600,- Kč., Nástupní bonus ihned od prvního měsíce (celkem 6000,- Kč)., nástupní mzda s bonusem - 14.600,- Kč.. Pracoviště: Agentura james s.r.o. - 02, Komenského, č.p. 965, 408 01 Rumburk. Informace: Viktor Burkoň, +420 606 205 061. Výroba - Výroba Montážní dělník 13 272 Kč Montážní dělníci elektronických zařízení Montážní dělníci elektrických a elektronických zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13272 kč, mzda max. 16800 kč. Volných pracovních míst: 68. Poznámka: Místo výkonu práce:, Horní Podluží č.p. 251, 407 57 Horní Podluží, , Požadavky:, - spolehlivost, - odpovědnost, - dobré vidění, - zručnost, - flexibilita a důslednost ve 3-směnném provozu, - vstupní pohovor, , Nabízíme zajištěné ubytování., , Kontakt: paní Grivnová, tel. 420 723 990, volat pondělí - pátek od 8:00 do 16:00, e-mail: pracasro@gmail.com. Pracoviště: Remirel s.r.o. - 02 ( okr. děčín - horní podluží), 407 57 Horní Podluží. Informace: Alena Grivnová, +420 004 207 231 039 90. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Lektoři dalšího vzdělávání 500 Kč Lektoři dalšího vzdělávání Lektor/ka kurzu Organizace provozu v hotelnictví. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kurz bude probíhat na adrese: Pražská č.p. 255/18, Rumburk 2-Horní Jindřichov, 408 01 Rumburk., Školení se zaměří na témata organizační teorie, zajštění provozu podniku, řízení služeb v podniku, organizace práce, time management. Termíny a rozsah školení budou upřesněny., , Požadujeme VŠ vzdělání. Odměna za jeden den školení je 4000 Kč V případě zájmu pošlete, životopis na hr@vzdelavanimetis.eu. Do předmětu e-mailu uveďte "Organizace provozu - Rumburk".. Pracoviště: Ing. et bc. lenka štichauerová - rumburk, Pražská, č.p. 255, 408 01 Rumburk. Informace: Radek Kahánek, +420 604 500 052. Výroba - Výroba Ostatní zpracovatelé masa, ryb a příbuzní 14 000 Kč Ostatní výrobci mléčných produktů Pasterant. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: POLABSKÉ MLÉKÁRNY a.s. - provozovna Varnsdorf, 5. května č.p. 2467, 407 47 Varnsdorf 1, Požadavky: , - Spolehlivost, pečlivost, časovou flexibilitu., Náplň práce: , - Zodpovědnost za kvalitu výrobků a dodržování technologických postupů,, - Dohlíží na maximální úspornost se zpracovávanou surovinou,, - Kontroluje připravenost strojů a pomůcek k výrobě,, - Provádí a kontroluje sanitaci svěřených strojů, rozvodového potrubí a pomůcek,, - Komunikuje s ostatními kolegy ve výrobě o aktuální situaci a dalších plánech výroby., , Kontakt: osobně. Pracoviště: Polabské mlékárny a.s. - provozovna varnsdorf, 5. května, č.p. 2467, 407 47 Varnsdorf 1. Informace: Věra Culková, +420 412 372 451.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Studenti děčínské průmky se budou podílet na stavbě železnice

Žlutá Haná
10

Úroda bude slabá. Nedařilo se bramborám, kukuřici ani máku, výjimkou je řepka

Start klubů ze severu v NBL? U obou panují rozpaky

Děčín, Ustí n. L. – Začátek sezony nevychází dvěma zástupcům severu Čech v Národní basketbalové lize úplně podle představ. Děčín, ještě nedávno opakovaně vicemistr, má po čtyřech kolech vyrovnanou bilanci 2/2, Ústí nad Labem po skvělém play off v minulém ročníku dokonce jen 1/3. Současnou situaci v plné nahotě dokreslily nemilé nedělní prohry – Válečníci si ji přivezli z Brna, Pandy podlehly Kolínu dokonce doma…

Benešovští mohou do pátku hlasovat o důležitých tématech

Benešov nad Ploučnicí - Ještě do pátku 19. října mohou obyvatelé Benešova hlasovat o 14 nejdůležitějších tématech, která vzešla z veřejného fóra na konci září.

Na sídlišti ve Varnsdorfu snadněji zaparkujete

Varnsdorf - Sídliště v Západní ulici ve Varnsdorfu prochází obnovou. Lidé se dočkají více parkovacích míst, nových chodníků i hrací plochy pro nejmenší. 

Srbice ukončily vilémovskou sérii

Děčínsko – Každá série jednou končí. Fotbalisté Vilémova přišli o skvělou šňůru bez porážky. Jílové pak prohrálo s béčkem Litoměřicka. Modrá si přivezla dva body z Dobroměřic.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Komunální volby do zastupitelstev obcí 2018 (5. a 6. října 2018)
Seznam kandidátů, jak se volí v komunálních volbách, zpravodajství, výsledky komunálních voleb 2018 a přehled možných koalic v zastupitelstvu vaší obce. Volby do magistrátu a zastupitelstva krajských měst (Praha, Brno, Plzeň, Ostrava, České Budějovice, Jihlava, Hradec Králové, Pardubice, Olomouc, Ústí nad Labem, Karlovy Vary, Liberec, Zlín)

Senátní volby 2018 (1. kolo 5. a 6. října 2018, 2. kolo 12. a 13. října 2018)
Aktuální složení Senátu, seznam kandidátů do Senátu, výsledky senátních voleb 2018 pro volební obvody: Sokolov, Chomutov, Rokycany, Domažlice, České Budějovice, Praha 12, Praha 4, Praha 8, Praha 2, Litoměřice, Teplice, Jablonec nad Nisou, Mladá Boleslav, Benešov, Chrudim, Náchod, Svitavy, Třebíč, Břeclav, Brno-město, Prostějov, Šumperk, Opava, Ostrava-město, Karviná, Vsetín, Zlín.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT