DVA MĚSÍCE BEZ VLAKŮ DO BENEŠOVA

„Ve své podstatě se nejedná o železniční most, ale o provizorní mostní konstrukci. Ta sloužila téměř čtyřicet let,“ říká o opravě železničního přemostění Ploučnice na Starém Městě mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Železničáři tak nechají vyměnit obě mostní konstrukce a železniční svršek. Poslední velkou opravou mostu byla právě výměna starého mostu za mostní provizorium v roce 1978, před šest lety pak při odstraňování povodňových škod SŽDC opravila spodní část mostu.

Kvůli takto rozsáhlým opravám nebudou od 1. září do konce října jezdit mezi Děčínem a Františkovem nad Ploučnicí vlaky. Místo nich budou cestující vozit autobusy.

Oprav ale během dvou podzimních měsíců bude na této trati mnohem více. „Současně s přestavbou mostu ale v této výluce budou probíhat i další práce na trati. Například oprava mostu ve Františkově nebo modernizace zabezpečovacího zařízení ve stanici Benešov,“ přibližuje další opravy Illiaš.
Opravy provede firma Metrostav. SŽDC budou stát téměř 25 milionů korun.

Most přes Ploučnici v Děčíně.Zdroj: Deník / Vanžura Alexandr

Po skončení oprav by podle Illiaše měla klesnout hlučnost vlaků projíždějících po mostě, ty budou navíc moct jezdit rychleji. V současnosti je totiž na mostech a jejich okolí trvale snížená rychlost.

PODÉL ŘEKY NEPROJEDOU ANI CYKLISTÉ

Samotné práce na výměně mostu začnou na začátku září, ale již nyní probíhají v okolí mostu přípravné práce. Oprava mostu tak nebude mít dopad jen na cestující vlakem. Vzhledem k tomu, že pod mostem vedle cyklostezka Ploučnice, omezí i cyklisty.

„Od 25. července do konce října čeká cyklisty a pěší omezení na cyklostezce Ploučnice. Jedná se o část stezky a lávku u areálu firmy Dempra – Jan Vrabec. Objízdná trasa povede po ulici Březová přes Bechlejovice do Březin,“ popisuje cyklistickou objížďku mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

JINÉ PROVIZORIUM UŽ DOSLOUŽILO

Pro SŽDC to není první výměna mostního provizoria na této trati. Ta předchozí byla mnohem více viditelná. Správa železnic totiž nechala vyměnit most přes Labe mezi hlavním a východním nádražím.

Jeho výměnu ale přibrzdily v roce 2013 velké červnové povodně, které pobořily pomocné konstrukce. Na těch měl být během léta nad řeku vysunut nový most.

Most přes Ploučnici v Děčíně.Zdroj: Deník / Vanžura Alexandr

I kvůli povodním se tak vlaky přes Labe znovu rozjely s přibližně dvouměsíčním zpožděním oproti původnímu plánu.

Pro dopravu v Děčíně je tento most nenahraditelný, během povodní v roce 2002 byl jedinou spojnicí pro veřejnou dopravu ve městě.