„Podpisem memoranda dali všichni zúčastnění jasně najevo, že chtějí obnovit provoz na Kozí dráze. Připravíme koncept zajištění dopravy na této trati a společně stanovíme klíč pro příspěvkové financování provozu a provedeme výběr dopravce," řekl náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

O provozování dopravy na Kozí dráze uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn. Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím ale není jasné. Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa.

Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

„Dopravce není ještě zdaleka vybrán. Uvidíme jaké kdo nabídne podmínky. Chceme do financování zapojit i Ústecký kraj. Ten svého času přispíval na trať až 150 tisíci korunami. Rádi bychom, aby se jezdilo, alespoň o víkendech. Ve hře je několik variant provozu. Uvidíme," nechal se slyšet Sinko.

Návrat života na Kozí dráhu si přejí i v Proboštově.

„Provoz na Kozí dráze obec podporovala finančně částkou deset tisíc korun ročně. Tato dráha projíždí naší obcí. Víme, že má spíše rekreační účel, ale je v ní i dopravní potenciál. Doprava by měla na ní zůstat. Je to unikátní odkaz generací," řekla dříve starostka Proboštova Zdeňka Chládková.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007. V následujících letech se snažily obce ležící podél trati, která v minulosti sloužila především k přepravě uhlí z Podkrušnohoří, o obnovení alespoň víkendových vlaků určených především turistům. To se sice z počátku dařilo, ale loni vlaky kvůli nedostatku financí již nevyjely. Pro své propagační jízdy si Kozí dráhy před časem vybrala společnost RegioJet.