Jak při slavnostním zahájení provozu ve čtvrtek na střekovském nádraží uvedl Martin Kašpar z oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty, nové technologie použité při rekonstrukci přispějí i ke snížení hlučnosti na trati.

Nové parametry trati ocenil Jaroslav Komínek, náměstek ústeckého hejtmana. „Snažíme se objednávat dopravu moderními vlaky, které mají vyšší konstrukční rychlost, takže ji bude možné na této trati využít," uvedl.

Rekonstrukce začala v srpnu 2015. Dodavatelské firmy postupně vyměnily železniční svršek, výměna se týkala i technologie přejezdových zabezpečovacích zařízení a původní hradla ve Svádově a Těchlovicích nahradila hradla automatická. Cestu k vlakům má zkrátit i přesunutí zastávek ve Svádově a Těchlovicích blíže k centru obcí. Rekonstruovány byly dva mosty, tři další prošly opravami.

Rekonstrukce 17 kilometrů dlouhé dvoukolejné trati přišla na 430 milionů korun, z toho 277 milionů korun činil příspěvek z evropských fondů.

Dodavatelem byla ústecká firma Klement spolu s maďarskou společností A-Híd. Maďarský velvyslanec Tibor Pető, který se účastnil slavnostního zahájení provozu, to označil za dobrý příklad maďarsko-české spolupráce na projektu podporovaném Evropskou unií.

Průběh rekonstrukce do značné míry ovlivnil provoz i na souběžné silnici z Ústí do Děčína. Vyžádal si mimo jiné časté uzavření přejezdů. Komplikace ustanou jen na čas. „Budeme modernizovat trakční vedení, které je ze začátku 60. let minulého století. Práce by mohly začít zhruba za pět let," doplnil Martin Kašpar.