Obnovení provozu na trati ve středu navrhoval krajský zastupitel Jaroslav Foldyna (ČSSD). „Myslím si, že bychom mohli Kozí dráhu zachovat jako turistickou trať,“ řekl Foldyna. Ten nakonec svůj návrh po dlouhé diskuzi stáhl. Dopravou na trati se totiž minulý týden zabývali už krajští radní.

Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová (ČSSD) uvedla, že se nejdříve musí sejít se starosty obcí, aby dořešili financování trati. Peníze na provoz chtějí získat i z evropských fondů. Nejdříve musí také vyřešit souběh železniční a autobusové dopravy.

Kozí dráhu má zničit dálniční přivaděč. Tomu však zabránilo ministerstvo životního prostřední. Vydalo totiž posudek vlivu na životní prostředí, který stavbu v místě trati odmítl. Pravidelná doprava se na trati zastavila už v prosinci 2007, když si Ústecký kraj vlaky neobjednal.

Do sporu se před časem vložilo také ministerstvo vnitra. Zrušení Kozí dráhy prý způsobí problémy při přepravě vojáků a techniky do výcvikového prostoru Tisá. Kozí dráha se stále častěji stává terčem zlodějů.