Oprava nejdelší železniční trati na Děčínsku, která bude trvat rok 
a čtvrt, vyjde na téměř 900 milionů korun.

Velká investiční akce již vypukla, což pro cestující znamená, že místo vlaky musí jezdit na této části trati autobusy.

„Práce byly zahájeny začátkem září 2015, předpokládá se úplné ukončení díla do konce roku 2016. Nejedná se však o rekonstrukci, ale 
o opravu většího rozsahu, kdy je sledováno zlepšení parametrů dráhy ve stávající stopě," říká Martin Illiaš z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty.

Úplná výluka by podle webu Českých drah měla trvat až do 16. listopadu, netýká se ale osobních vlaků a rychlíků ve směru na Českou Lípu a Liberec.

Opravu poznají cestující po jejím dokončení poměrně snadno. Staré, mnohdy již velmi opotřebované koleje nahradí nové.

„Jedná se zejména o opravu železničního svršku a přejezdů v úsecích Benešov nad Ploučnicí – Mlýny a Jedlová – Rumburk včetně železničních stanic Jedlová, Chřibská, Rybniště, Krásná Lípa a Rumburk s úpravou konfigurace kolejišť," vypočítává Illiaš.

Díky tomu by se cestování mezi Děčínem a Rumburkem mělo zrychlit. Kromě toho na čtyřech stanicích nechá SŽDC upravit kolejiště tak, aby zde bylo možné postavit poloostrovní nástupiště. Ta by v budoucnu mohla vyrůst na stanicích na Jedlové, v Chřibské, Rybništi a Rumburku.

Dojde i na opravu zabezpečovacího zařízení, cesta vlakem by tak měla být i bezpečnější.

Zcela nové bude po rozsáhlé opravě zabezpečovací zařízení, nová staniční zabezpečovací zařízení budou osazena ve všech dopravnách od České Kamenice do Rumburka.
Větší bezpečnost, především v zimních měsících, pak zajistí instalace vyhřívaných výhybek.

„Bude opravena dimenze kabelizace v úseku Č. Kamenice – Rumburk, která výhledově umožní převedení trati do dálkového ovládání," vysvětluje dále Martin Illiaš.
Samotné stanice se pak dočkají nového osvětlení, čím chtějí železničáři snížit náklady na elektriku.

Celá více než rok trvající oprava vyjde na 970 milionů korun a bude zaplacena částečně z evropských fondů.

Správa železniční dopravní cesty chystá pro příští rok na Děčínsku další velké investice. Tou největší by měla být výstavba železniční stanice 
v Markvarticích, která by podle dřívějších informací měla vyjít na více než 200 milionů korun. Stavba nové stanice by měla zlepšit kvalitu cestování, především pak vystupování. Ve stanicích, které nejsou vybavené ostrovními nástupišti, je totiž poměrně problematické vystoupit
z nízkopodlažních motorových souprav. Ty totiž nemají schůdky, po kterých by cestující mohl sestoupit. Pohodlnější by mělo být cestování 
i z Prostředního Žlebu, kde by měl být příští rok vybudován bezbariérový přístup.