„Na lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku jsme nasadili do testovacího provozu první z celkem šesti bezbariérových motorových jednotek Siemens Desiro,“ uvedly České dráhy. Jednotka již po kolejích na Děčínsku jezdila v minulých dnech, jednalo se ale o zkušební jízdy bez cestujících.

České dráhy ale měly tyto jednotky nasadit podle smlouvy s krajem již loni v prosinci při změně jízdního řádu. Jenže jak se ukázalo, jedná se o mírně odlišný typ, než jaký již v Česku jezdí a muselo se rozběhnout schvalovací kolečko. Povolení k provozu získalo šest jednotek až nyní. Kromě Česka mohou jezdit také v sousedním Německu, je tak možné je nasadit i na spoje jezdící mezi Děčínem a Rumburkem přes Bad Schandau a Sebnitz.

Kvůli nasazení kvalitativně výrazně horších a značně hlučných RegioNov se České dráhy a kraj dohodly na slevě na kompenzacích. Ročně měl kraj zaplatit o 13 milionů méně, smlouva je uzavřena na 192 milionů korun. Nově nasazené jednotky ještě čekají vylepšení, dočkat wi-fi nebo zásuvek USB.

Přestože se může zdát, že je nasazení německých jednotek krokem k modernějším a pohodlnějším vlakům, není tomu tak. Desira sice nahradila již zcela nevyhovující RegioNovy, což jsou repasované staré československé motoráky, ale ještě nedávno na Děčínsku jezdily výrazně novější vlaky. Spojení mezi jižní a severní částí okresu Děčín totiž zajišťovaly jednotky RegioShark od polské Pesy, které na Děčínsko přijely přímo z výroby na podzim 2013. Zelená Desira, která dráhy koupily u jiného dopravce v Německu, jsou vyrobena v roce 2005.

Mohlo by vás také zajímat: Titul mistrů světa? Věříme, že přivede další děti k hokeji, zní z klubu v Děčíně

Děčínský hokejový klub se snaží nalákat nové malé hráče. | Video: Deník/Alexandr Vanžura