Do snah propojit železniční spojení mezi německými městy Seifehennersdorf a Eibau se zapojil i Varnsdorf. Tento týden podepsal spolu s německým správcem železnice Deutsche Regionaleisenbahn memorandum na podporu této trati.

Prvním cílem je zvýšení rychlosti na trati mezi státní hranicí a stanicí v Seihennersdorfu na průměrných padesát kilometrů. Zároveň s tím by mělo dojít i k zabezpečení několika železničních přejezdů na německém území.

„Pokud by k opravám nedošlo, hrozilo by ukončení provozu železnice na německé straně. A vlaky by tak končily u pivovaru Kocour," vysvětluje varnsdorfský starosta Martin Louka.
Připomíná tak situaci na Mělnicku, kde na jedné z regionálních tratí Správa železniční dopravní cesty musela kvůli špatnému stavu trati snížit rychlost na deset kilometrů v hodině. Dráhy následně místo vlaků raději vyslaly autobusy. Pokud by na trati zůstaly vlaky, jezdily by neustále zpožděné.

„Jejím záměrem je získat prostředky na technické úpravy železnice, které by umožnily některé dopravní společnosti obnovit vlakové spojení do Eibau. Mimo jiné je třeba vyřešit provizorní stav zastávky v Seifhennersdorfu," říká Martin Havlíček 
z varnsdorfského městského úřadu.

Inspirací v boji o železnici může být varnsdorfským příklad z opačného konce Šluknovského výběžku. Radnice 
v Dolní Poustevně se spolu 
s krajem snažila více než dvacet let o obnovu trati mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou, která by výrazně zkrátila cestování mezi Poustevnou a Děčínem. Dlouholeté úsilí přineslo plody až letos, kdy na začátku července poprvé znovu vyjely pravidelné vlaky. Ty se těší velké oblibě.

Stejně jako v Poustevně, tak i ve Varnsdorfu a okolních obcích v Německu si od opravy slibují především rozvoj turistického ruchu a zlepšení dopravní obslužnosti.

Pokud by bylo obnoveno spojení do Eibau, bylo by možné následně zvažovat i rychlejší propojení Šluknovska 
s hlavním saským městem Drážďany.

Na zhruba 60 kilometrů dlouhé trati z Liberce přes německou Žitavu do Varnsdorfu jezdí od prosince 2013 jediný dopravce – německý Vogtlandbahn. Nasadil nízkopodlažní soupravy, zvýšil komfort pro cestující a vlaky jezdí rychleji.

Zrušené tratě na Děčínsku
Na Děčínsku je několik železničních tratí, po kterých dlouhé roky nejezdily vlaky. Koleje chyběly dlouhé desítky let například mezi sousedícími městy Sebnitz a Dolní Poustevna, kde ale letos pravidelné vlaky již vyjely.
Na kahánku má již více než sedm let takzvaná Kozí dráha mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova. Na té kraj přestal před lety objednávat vlaky a trať začala chátrat, její část dokonce rozkradli zloději kovů. V současné době po Kozí dráze jezdí alespoň víkendové turistické vlaky, stejné by to mělo být i příští rok.
Turisty vozí příležitostné vlaky také na trati mezi Českou Kamenicí 
a Kamenickým Šenovem.