Radní pro dopravu Jaroslav Komínek řekl, že kraj počítá s významnější pomocí státu, celkově by se tak investice do silnic mohly přiblížit miliardě korun.

Částka na opravu komunikací druhé a třetí třídy je v rozpočtu tradičně jednou z nejvyšších položek.

„Na zásadnější rekonstrukce peníze nestačí, bohužel, stav silnic není uspokojující," uvedl Komínek.

Podle něj je důležité, aby krajům pomohl stejně jako v roce 2015 stát. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) v listopadu uvedl, že jasno bude až na jaře, osobně je prý stoupencem toho, aby vláda krajům peníze na financování rekonstrukcí přidala.

V rozpočtu Ústeckého kraje je vyčleněno skoro 60 milionů korun pro případnou spoluúčast k dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury.

Důkladnou opravu silnic chtěli radní řešit pomocí dluhopisů. Náklady na rekonstrukci silnic, mostů a propustek spočítali odborníci kraje na 9,5 miliardy korun. Zastupitelé však na podzim neschválili ani pokračování prací na tomto projektu.

V roce 2015 měl Ústecký kraj na opravu silnic nižších tříd nejvíce peněz ve své historii. Od státu dostal 330 milionů korun. Další peníze přidal kraj ze svého a úřad ROP Severozápad schválil na tři projekty dotaci 311 milionů korun. Silničáři v kraji tak opravovali desítky silnic za 761 milionů korun.

Seznam opravovaných úseků pro letošní rok ještě není uzavřen. Ovlivnit ho může průběh zimy, která prozatím nezpůsobila silničářům v regionu žádné větší škody.

Dělníci budou pracovat také na rychlostních silnicích v kraji a zejména na dálnici D8 přes České středohoří, která by měla být zprovozněna v závěru roku.

Netrpělivě řidiči čekají také na opětovné otevření Tyršova mostu v Litoměřicích či stavbu Vilsnické spojky v Děčíně. Zřejmě v listopadu se dočkají obchvatu obce Velemyšleves na Lounsku, kde hluboké údolí řeky překlene most.