Místo stávajících dvaceti tisíc aut jen stovky vozidel za den. Tahle radikální změna dopravní zatíženosti Ústecké ulice v Děčíně by se mohla stát realitou po vybudování takzvané Vilsnické spojky. Ta odvede automobilový provoz do míst někdejší ulice Práce , která prakticky zmizela z mapy města právě kvůli silničnímu obchvatu.

„Jenom mezi tehdejším záměrem a samotným začátkem výstavby uplynul dost dlouhý čas. Teď se zahájení prací mna počátku příštího roku jeví jako velice reálný termín,“ tvrdil Václav Filip z chomutovského střediska Ředitelství silnic a dálnic.

Příprava stavby pokročila do závěrečné fáze. Obchvat, který bude začínat za pětimostím v místech dnešní křižovatky před supermarketem Lidl a dále bude kopírovat podél železniční trati bývalou ulici Práce, si vyžádá zhruba 450 milionů korun. Investor na financování stavby využije i peníze z evropských strukturálních fon­dů.

„Bude to významná částka. Zpevňování kurzu koruny vůči euru by nemělo mít na skutečnou výši dotace vliv, protože financování by se mělo týkat procentního podílu z celkových nákladů. Bude samozřejmě záležet na uzavřené dohodě,“ upozornil Václav Filip.

Vybudováním Vilsnické spojky se Děčín podstatnou měrou zbaví dopravní zátěže v jedné z nejfrekvento­vanějších ulic města.

„Šlo o neustále odkládanou stavbu. Pokud se podaří obchvat dokončit skutečně zhruba do dvou let, bude to výrazné ulehčení,“ poznamenal děčínský primátor Vladislav Raška.

Přestože Ústecká ulice sehrává v dopravním systému města tak významnou roli, parametry tamní komunikace této důležitosti už dávno neodpovídají. Přes silnici vede železniční vlečka, dochází k přepravám materiálu k tamním továrnám. Vedle toho, že intenzita dopravy obtěžuje obyvatele domů, jde zároveň o poměrně nebezpečnou komunikaci. Vilsnická spojka urychlí průjezd Děčínem a jejím přínosem kromě ekologického hlediska bude i snížení nehodovosti.

„Rozhodně očekáváme, že ubude stresových situací, kdy se v dopravní špičce tvoří ve směru na Ústeckou dlouhé kolony aut, které zpomalují provoz i na navazujících silnicích. Pak dochází k nehodám,“ dodal šéf děčínského dopravního inspektorátu Martin Votrubec.

Ne všichni ale pro nový silniční obchvat horují.

„Sice mi vadí zdejší frekventovaný provoz, který poškozuje i zdejší zástavbu, ale Děčín se touhle stavbou dopravních problémů nezbaví,“ tvrdil Pavel Dumbrovský, prodejce barev a majitel jednoho z domů v Ústecké ulici. (