Už několik dní se redakce Děčínského deníku snaží dovolat na obecní úřad do Kytlice. Stále marně. Telefon vyzvání, ale nikdo ho nezvedá.

Důvod je podle starosty Josefa Janouškovce jednoduchý: „Přestěhovali jsem se do nových prostor, ale Telefónica 02 nám není schopná přepojit telefonní linky. Nové mosty po povodni jsme měli do dvou týdnů, ale na telefon musíme čekat tři neděle,“ rozčiloval se starosta.

Obec zažádala o přepojení dvou telefonních linek, a to obecní a pak také do ordinace praktického lékaře.

„Dlouho jsme kvůli rekonstrukci úřadu fungovali v provizorních prostorech. Nyní máme krásně zrekonstruovaný úřad, ale pro změnu se potýkáme s neuvěřitelnou byrokracií,“ pokračoval starosta. Úředníci tedy v současné době sedí v nově zrekonstruovaných prostorech, ale telefony vyzvání v místě, kde úřad provizorně sídlil. „Není možné aby u telefonů někdo seděl a pak nám informace předával, na to tady nemáme dostatek lidí a hlavně mi to přijde postavené na hlavu, Přepojení telefonní linky není podle mě takový problém. Vše máme připraveno a jedná se o přemístění linky v jedné obci,“ dodal starosta.

Podle mluvčí společnosti Telefónica 02 Michaely Staňkové je takzvané přeložení stanice z pohledu času srovnatelné se zřízením nové stanice.
„Pokud je v novém místě k dispozici infrastruktura sítě, to znamení, že je budova napojena na telekomunikační síť a zároveň je v kabelové síti volná kapacita na připojení zákazníka, je obvyklá doba přeložení stanice do dvou týdnů,“ uvedla Staňková.

Starosta o přeložení dvou telefonních stanici zažádal poslední srpnový den. „V budově je vše připraveno, a to včetně digitální stanice. Telefonica se ozvala až po týdnu, s tím, že mám vyplnit nějaké papíry a odeslat je zpět. Telefon prý přijdou zapojit 17. září, ale pouze linku na úřad. Lékař si musí počkat, a to o tři dny déle,“ podivuje se nad jednáním společnosti Janouškovec. Nechápe, proč, když už do obce technik pojede nepřipojí obě linky zároveň.

Starosta zkoušel svou žádost urgovat, ale bez úspěchu. „Nechtějí pochopit, že jsme úřad, který se bez telefonu neobejde. Denně musíme zařizovat neuvěřitelnou spoustu věcí, takto máme situaci velmi ztíženou,“ posteskl si starosta.

Ale podle Staňkové je ale urychlení žádosti možné: „Pro urychlení překládky musí zákazník kontaktovat naše obchodní složky a domluvit se na přesných termínech realizace v návaznosti na technické možnosti. Z technického pohledu je důležité zajistit souhlas majitele objektu s využitím vnitřních rozvodů, nebo jejich vybudováním.“ Starosta vše splnil, avšak nabídku na domluvě přesného termínu neobdržel, ač se snažil. „Snažil jsem se té paní v telefonu vysvětlit, v jaké situaci se nacházíme. Ona povídala něco o tom, že po povodních mají hodně práce a málo techniků, že musíme vydržet,“ pokračoval starosta.

Ale i Kytlice mají po srpnových povodních starostí až nad hlavu. „Nechápu tu logiku, jedni sou schopni fungovat okamžitě a snaží se nám vyjít všemožně vstříc a druzí svým přístupem naše snahy o znovuuvedení obce do běžného života maří zbytečnou byrokracií,“ ukončil starosta.