„Bydlel jsem tam do roku 1973, rodiče se stěhovali o zhruba deset let později. A už tehdejší územní plán Děčína počítal se zbouráním tamní zástavby kvůli uvažovanému vybudování jakéhosi nového silničního obchvatu,“ připomněl bývalý zastupitel města Petr Nádvorník.

V jeho vzpomínkách na život v ulici Práce se snoubí nostalgie s realistickým zhodnocením faktu, že tamní domky, v nichž velkou měrou bydleli hlavně železničáři, neměli odpovídající vybavenost.

„Když už ty domky srovnali se zemí, tak bude jedině dobře, že tam povede právě ten léta diskutovaný obchvat,“ dodal někdejší obyvatel ulice Práce.

V poněkud jiné souvislosti se na vybudování takzvané Vilsnické spojky těší ředitel děčínského Domu dětí a mládeže v Teplické ulici Zdeněk Kult.

„Už nějakou dobu máme v bývalé jídelně někdejších Kovohutí v sousedství Ústecké ulice postavenou modelářskou autodráhu. Je to jedno z největších zařízení svého druhu v Evropě. Jenže mnozí rodiče mají strach tam pouštět své děti právě kvůli tomu šílenému provozu aut ,“ poznamenal šéf domu dětí. Věří, že když se Ústecká zklidní, mnoha rodičům i těch nejmenších zájemců o autodráhu se uleví.

„Doprava v Děčíně, to je v poslední době hodně ožehavá tématika. Ponechávám na odbornících, jak tenhle problém vyřeší. Ale není mi rozhodně jedno, když některé skupiny hájící pouze a jen své vlastní zájmy brojí prakticky proti veškerým dopravním investicím. A když vymyslí variantu, která předpokládá umístění silnice na jakési piloty nad továrnami v Rozbělesích, tak to zůstává skutečně rozum stát,“ neskrýval svoji rozladěnost Zdeněk Kult. I proto si přeje co nejrychlejší zahájení výstavby Vilsnické spojky