Přejít pěšky Tyršův most z Podmokel do Děčína bez strachu z pokuty či zranění?
V současné době nemožné. Jeden chodník je totiž uzavřený kvůli rekonstrukci zábradlí, na tom druhém je pak cyklostezka, na které nemají chodci co pohledávat. Jenže ti nemají teď jinou možnost, než chodit právě tudy. Na mostě tak hrozí nebezpečí srážky chodců 
a cyklistů.

Jako v Kocourkově

Trošku to připomíná Kocourkov. Cesta z pravého břehu na levý je bezproblémová, značka tu označuje stezku pro chodce a cyklisty. Cesta obráceně je ale horší, označení dovoluje totiž pokračovat přes Tyršův most jen cyklistům.

Chodci ale na značky příliš nedbají. Jinou možnost nemají.

„Co mám dělat? Na druhou stranu Labe se dostat potřebuji a přes Nový most opravdu nepůjdu," řekla redaktorovi Deníku mladá maminka.

Značky umožňující přechod Labe i chodcům přitom měly na Tyršově mostě být již před dvěma týdny, kdy byl protější chodník uzavřen.

„Firma, která pro nás dělá značení, měla značky namontovat na oba břehy. Ještě dnes (v úterý 17. června – pozn. red.) úředníci provedou kontrolu přímo na mostě," uvedla mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Pokuty nebudou

Pokut od městské policie se ale lidé chodící po mostě ve směru od Podmokel bát nemusí. 
„Určitě tam nebudeme stát a vybírat pokuty. Lidé by ale především měli být k sobě ohleduplnější. To pomůže mnohem více než pokuty," říká ředitel děčínské městské policie Marcel Horák.

„Jelikož většina cyklistů jezdí stejně po silnici, tak ani ne. Navíc, pokud není cyklista či chodec vyloženě blbej, tak na vyhnutí je tam místa dost," odpověděl na facebooku Děčínského deníku Milan Kučera na otázku, zda se chodci nebojí srážky s cyklistou.

Pozor na úrazy

Někteří cyklisté jezdí přes Tyršův most normálně po silnici. Řadu z nich ale neodradí ani úzký chodník a proplétání se mezi chodci a dál jezdí po stezce. Ohrozit přitom mohou nejen chodce, ale i sebe.

„Současné řešení, kdy je na každé straně mostu jiná dopravní značka, může být potencionálně velmi nebezpečné. Obzvlášť při cestě od Žlebu si cyklisté nemusí vůbec všimnout, že na druhé straně probíhá rekonstrukce a mohou vlítnout do chodců," říká majitel děčínské půjčovny kol Ondřej Smíšek. Obzvláště nebezpečná jsou podle něj takzvaná trekingová kola a elektrokola. Ta jsou na cyklostezkách totiž téměř neslyšná. Snadno by se tak mohlo stát, že by se chodec ve chvíli, kdy se bude chtít například podívat na řeku a náhle uhne do strany, srazí s neslyšným cyklistou.

„Podobné situace lze řešit přeškrtnutím dopravní značky stezka pro cyklisty oranžovou páskou a dodáním tabulky vyzývající cyklistu, aby sesedl z kola," dodává Smíšek, který na kole najezdí stovky kilometrů. S tím se ale mohou   cyklisté dostat také do střetu
s pravidly silničního provozu.  Pokud totiž podél silnice vede cyklostezka, musí cyklisté jezdit po ní. Stejně jako chodci musí chodit po chodníku vedoucím podél silnice.

Oprava zábradlí na Tyršově mostě
Jeden z chodníků Tyršova mostu, ten blíže děčínskému zámku, bylo nutné na začátku června uzavřít. Začala tak tříměsíční poměrně náročná rekonstrukce zábradlí chodníku. Během opravy dojde k demontáži jednotlivých prvků zábradlí, manžet a spojovacích prvků. Zábradlí dostane novou protikorozní ochranu a vyměněna bude kompletně jeho výplň. Po celou dobu opravy tak slouží druhý chodník, před časem předělaný na cyklostezku, znovu i chodcům.