Konkrétní termíny prací a rozsah uzavírek přibude v nejbližších dnech.

„U staveb, které už máme vysoutěžené a známe termín oprav, tak ho napíšeme. Tam, kde ho ještě neznáme, zůstane pouze termín dokončení. Označíme i již hotové úseky. Vše se budeme snažit průběžně aktualizovat," slíbil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Letošní opravy jsou zatím nejrozsáhlejší v historii krajů. Dotknou se asi 70 úseků, potrvají do září nebo října. Většina silnic dostane nový povrch, v plánu jsou i opravy mostů, propustí a opěrných zdí. Kompletních uzavírek se ale řidiči bát nemusí. Neprůjezdná bude vždy jen polovina silnice.

„V těchto měsících budou řidiči na silnicích potkávat víc pracovníků. Opravy se budou dělat po polovinách tak, aby co nejméně omezovaly provoz na silnici," ujistil vedoucí krajského odboru dopravy Jindřich Franěk.

Práce aktuálně probíhají třeba v Rumburku, na průtahu v Ludvíkovicích, mezi Šluknovem a Kunraticemi nebo v Nepomyšli na Lounsku. „Prostavěno je už asi 70 milionů korun. Silnice druhé třídy už máme z velké míry v dobrém stavu. Nejhorší situace u silnic třetí třídy je na Šluknovsku a Litoměřicku," přiblížil technický náměstek Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Jaroslav Tačner.

Celkem jde letos na opravy silnic zhruba 761 milionů korun. Od státu kraj dostal 330 milionů, z Regionálního operačního programu 331 milionů, další peníze přidal z vlastního rozpočtu. „To, co jsme získali, je sice velmi pěkná částka, na opravy všech komunikací bychom ale potřebovali 8 až 10 miliard korun," připomněl Komínek.

Už od příštího roku chce proto kraj do silnic investovat několikanásobně víc. „Předpokládám, že to bude v řádech stovek milionů korun. Naším cílem je stanovit pravidelný plán oprav komunikací i na příští roky. Chceme se zasadit také o to, aby peníze, které jsme letos poprvé získali od státu, byly pravidelné," uvedl krajský radní.

Jakým způsobem a kde potřebné peníze získat, rozhodne krajské zastupitelstvo v září. V úvahu podle Jaroslava Komínka připadá úvěr nebo dluhopisy. Využít chce kraj i dotací z Evropské unie.

Krajští úředníci nyní dokončují analýzu stavu silnic třetí třídy. Podle Komínka je na tom Ústecký kraj ve srovnání s ostatními regiony dobře.

„Nechali jsme si zpracovat nezávislý posudek, z něhož vyplývá, že máme silnice druhé a třetí třídy v lepším stavu než ostatní kraje," uzavřel Komínek.