Dnešní tip na výlet vás zavede do Mlýnů u Kytlic, kde za poslední dva roky vyrostla uprostřed lesů krásná vodní nádrž o rozloze asi 1,2 ha. Opravdu, lesy ČR i dodavatel stavby mohou být s tímto vodním dílem spokojeni. Kdo to tu má prochozené, jistě na přehradu již narazil, kdo ještě o ní neví, pro toho jsou tyto řádky. Do vínku dostala jméno Bělský rybník podle potoka jímž je napájena.

Osada Mlýny se nachází mezi Českou Kamenicí a Jedlovou či Novým Borem. Kupodivu ji najdeme téměř na každé mapě. Budete-li cestovat vlakem vypraveným z Děčína vystoupíte po romantické jízdě zdejšími lesy na mlýnském nádraží a vydáte se kousek po hlavní silnici doprava, kde po padesáti metrech odbočíte doleva ke hřbitovu. Jdete stále nahoru po lesní cestě až ke krmelci a po asfaltové „Pivovarské cestě“ pokračujete vpravo stále rovně bez odbočení asi 2 km. Asfalt se sice změní ve drobný štěrk, ale to se již klesáním blížíte k Bělskému rybníku. Po odpočinku nebo ledové koupeli můžete pokračovat po hrázi dále nahoru nějakých 200m a narazíte na silničku na Krásné pole. Doprava do Kytlice, doleva třeba na Jedlovou podle značení nebo do Krásného pole a Chřibské.

Místo nahoru se můžete vydat po asfaltce dolů (lesáci tu mají hlavní svozové trasy takto zpevněné) t zv. „Trasou“, postavenou v poválečných letech baraby. Narazíte na studánku s lavičkou a dobrou vodou. a ještě níže po pravé straně na lávku, po které se stoupáním dostanete k cca čtyřmetrovému krásnému vodopádu. nějakých 80 m od cesty. Vše upravené se schůdky, zábradlím i lavičkou. Ještě kousek výše doleva se nachází mohutný skalní převis „Fialka“ vyhledávaný trempy i skautskými výpravami. Z dálky připomíná trochu Pravčickou bránu. Zpáteční cestou se po opět Trase dostanete do Mlýnů. Doprava k nádraží, doleva do Kytlice nebo třeba do Lesního divadla. Po obou stranách vás očekávají příjemné hospůdky.

Vše lze absolvovat i na kole. Pojedete-li z České Kamenice, odbočte na kraji Mlýnů doleva na Křížový Buk a asi v půli cesty (1,5 km) přes závoru do lesa a jste na Pivovarské cestě a stále rovně až k přehradě.