Stolová hora Gohrisch (439m n. m.) se nachází kousek za Bad Schandau. Na rozpukaném pískovcovém plató je lehké najít si své soukromí a nerušeně vychutnávat krásu okolní přírody. Dřevěný altán na východním ostrohu vzpomíná začátky turistiky na konci devatenáctého století.

Spatříte odtud Vlčí horu, Klíč, Studenec, Růžák či Bukovou horu. Grandiózní výhledy vysoko nad okolní krajinou se nabízejí zase
z ostrohu západního. Celé Saské Švýcarsko jako na dlani. Stolové hory Pfaffenstein, Königstein, Lilienstein, dále rozervané pískovcové masivy Falkenstein, Kuhstall nebo Schrammsteine. A hluboko pod vámi kaňon řeky Labe. Požitkáři si najdou své místečko na straně jižní. Tak trochu v úkrytu se zde dá rozjímat na sluncem prohřátých pískovcích až do pozdních nočních hodin.

„Víte, že…V obci Gohrisch je místním kempu nádherný bazén
i s tobogánem?

Na obzoru pak Děčínský Sněžník, část východních Krušných hor a všude kolem moře lesů. Pouze 20 minut chůze to trvá z parkoviště až na vrchol.   Překvapením může být průstup úzkou skalní rozsedlinou za pomocí žebříků a skalních stupů v závěru cesty.

Praktické info
Autem směr – Děčín, Hřensko, Bad Schandau – zde přes most na levý břeh Labe, po 300 metrech odbočka do obce Gohrisch, zde vlevo směr Papstdorf a 3 kilometry do sedla – parkoviště vlevo zdarma, to vpravo placené. Cyklisté – stejná trasa, popř. od Děčínského Sněžníku přes Ottomühle a Cunnersdorf, směr Gohrisch. Vlakem s regionální jízdenkou Labe Elbe, na nádraží  v Bad Schandau přestup na autobusovou linku č. 244 směr Papstdorf.