Dosud mohli strážníci měřit rychlost za použití speciálních značek. V Děčíně je ale městská policie nevyužívala.

K měření se tak vrátí až nyní.

„Není cíl plnit městskou kasu, chceme větší bezpečnost ve městě,“ řekl Děčínskému deníku primátor města František Pelant. Podle něj totiž zaznamenává město řadu stížností od obyvatel, jimž vadí řidiči řítící se po městě vysokou rychlostí. Problémem jsou hlavně motorkáři.

Městská policie v Děčíně má v současnosti k dispozici jeden radar. Další zatím pořizovat nebude.

„Pro nás není měření rychlosti priorita. Budeme měřit nárazově v místech, kde si lidé stěžují, že se jezdí rychle,“ potvrdil primátorova slova ředitel městské policie Marcel Horák s tím, že v úvahu pro měření rychlosti připadají například lokality u škol či sídlišť.

„Například nový most necháme státní policii,“ dodal Horák. Právě na místech, kde budou strážníci rychlost měřit, se musí předem domluvit se státní policí.

„Na základě určité analýzy současného stavu a statistik nehodovosti se dohodneme na úsecích, kde budeme měřit tak, aby se činnosti městské policie a Policie České republiky nepřekrývaly,“ uvedl mluvčí strážníků Tomáš Pavlík.

Ne všechny městské policie ale začnou měřit rychlost. Třeba ve Varnsdorfu o tom ani neuvažují.

„Nemáme radar. Spoléháme na státní policii, máme s ní dobrou spolupráci, postaví se tam, kde je to potřeba,“ říká ředitel varnsdorfských strážníků Martin Špička s tím, že státní policie dojíždí na měření do Varnsdorfu často.

S tím, že mohou strážníci měřit rychlost, souhlasí i někteří dopravní odborníci.

„Když to není jen proto, aby naplnili městskou kasu, nevidím v tom problém. Já bych jim to nechal v místech, kde je hodně lidí,“ říká šéf BESIPu v Ústeckém kraji Jan Pechout. Tvrdí, že je dobře, že měření rychlosti již nemusí označovat varovné cedule; řidiči by podle něj měli ve městě dodržovat rychlost všude, nejen tam, kde jsou na případné měření upozorněni speciálními značkami.