VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stát napumpuje do železnice přes miliardu. Vlaky zrychlí

Děčínsko - Trať mezi Jedlovou a Českou Lípou bude po opravě bezpečnější.

8.11.2017 3
SDÍLEJ:

Nádraží Jedlová.Foto: Michal Hájek

Do železnice mezi Jedlovou a Českou Lípou mají po velké přestavbě nádraží a přilehlých tratí proudit další peníze. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravou velké opravy této tratě, která by měla přinést zrychlení vlaků. Počítá s tím, že na tomto železničním úseku utratí kolem 1,3 miliardy korun.

SŽDC zatím vybrala firmu, která má zhotovit za více než deset milionů korun přípravnou dokumentaci. Vítězem se stalo sdružení firem Prodex a Mott MacDonald.

„Hlavním cílem stavby je zejména zvýšení traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění spolehlivého provozu, zvýšení kapacity dráhy nebo zajištění bezbariérového přístupu,“ vypočítává mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Zrychlení není nijak zásadní. Úsekem mají projíždět vlaky 30 minut, dosud jezdí rychlíky 32 minut, osobní vlaky 37 minut. Umožní to ale novou koncepci provozu, kdy bude možné jiné křižování vlaků než dosud.

Součástí akce mají být tradiční velké úpravy ve stanicích, například nová nástupiště či zabezpečovací zařízení nebo ohřevy výhybek.

Lidé z okolí Jedlové plány na modernizaci trati vítají. „Pokud by se podařilo vlaky zrychlit a třeba i zvýšit jejich četnost, bylo by to pro nás jen dobře. Dostalo by se tak k nám více turistů,“ podotýká starosta Jiřetína pod Jedlovou Bohuslav Kaprálik.

Pro tuto malou obec na okraji Lužických hor ale hrají v dopravní obslužnosti hlavní roli autobusy. Obě zastávky, Jedlová i Jiřetín, jsou totiž poměrně dost daleko od vesnice a slouží tak především turistům mířícím do Lužických hor.

Výročí 150 letČeské dráhy v sobotu připomenou 150 let trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy mimořádnými parními vlaky mezi Doksy a Novým Borem. Cestující svezou parní lokomotivy Šlechtična a Kafemlejnek, součástí akce budou i výstavy historických vozidel. Trať z Bakova nad Jizerou do České Lípy byla otevřena 14. listopadu 1867. O slávu této dráhy se postaral především rakousko-uherský excísař Ferdinand I. Dobrotivý, který trať využíval k cestám na zámek Zákupy.
O necelé dva roky později, 16. ledna 1869, byl zprovozněn i navazující úsek z hlavního nádraží v České Lípě směrem na sever do Jedlové a Rumburku.

Autor: Alexandr Vanžura

8.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kontroverzní stavba v Růžové by měla být hotová na jaře.
11

FOTO: Kontroverzní vyhlídková věž v Růžové rozděluje společnost

PRVNÍ POHÁROVÉ DERBY. Basketbalisté Děčína doma hráli proti Ústí nad Labem.
34

FOTO: Válečníci mají lepší pozici. Mohla být ale výhodnější

FOTO: Petr Nikl zahájil v děčínském divadle svou výstavu performancí

Děčín - Malíř, grafik, básník, sochař, režisér, herec, hudebník, sběratel, scénický výtvarník, výtvarník loutek, masek, objektů, performer. To vše je Petr Nikl, jehož výstavu je možné až do 18. února vidět v děčínském městském divadle.

Naši prvňáci: Základní škola Velký Šenov

Každý týden vám představujeme nové prvňáčky z Děčínska a Šluknovska.

Sněhová kalamita zasáhla kraj, zraněných chodců jsou desítky

Ústecký kraj - Zvýšený počet zraněných chodců eviduje Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje.

Sedm lidí se v Pivovaru nadýchalo výparů kyseliny

Děčín – Sedm lidí skončilo v nemocnici poté, co se v úterý odpoledne nadýchalo v děčínském nákupním centru Pivovar chemických výparů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>