Když vyjížděli z Rumburku, netušili, že je to jejich poslední jízda. „Tomu autu jsme dávali přednost v Rumburku na přejezdu. Jelo před námi a honilo se octavií. To byla pořád samá myška, plyn, brzda, úplně bez mozku,“ popsala minuty před osudným okamžikem svědkyně s tím, že obě auta jela výrazně rychleji, než povolují předpisy. Když přijeli k místu nehody, octavie tam měla stát. „Řidič stál dole u nabouraného nissanu a držel se za hlavu,“ pokračuje svědkyně. Řidič škodovky ale měl později odjet.

Na Valdeku nebyla nedělní nehoda první, která si vyžádala lidské životy nebo vážná zranění. Před necelým rokem zde zemřelo po srážce osobáku s náklaďákem malé dítě. Na místním přejezdu pak opakovaně zasahovali záchranáři po srážce vlaku s autem.

Tragická dopravní nehoda na Valdeku. Zemřeli dva lidé.
Na Valdeku vyhasly dva lidské životy, auto narazilo do stromu

Křížky je ale lemovaná celá silnice spojující východní a západní část Šluknovského výběžku. Jen mezi Rumburkem a Šluknovem na přibližně deseti kilometrech zemřelo podle policejního webu od roku 2010 devět lidí. Dalších patnáct lidí se při nehodách těžce zranilo. Oproti tomu na navazujícím úseku do Dolní Poustevny v této době nikdo nezemřel, vážné zranění utrpělo šest účastníků dopravních nehod. Kvůli zvýšení bezpečnosti se také na této silnici již objevil první červený nástřik na asfalt, který má snížit nebezpečí smyku.

Podle dopravního experta Jana Pechouta jsou právě velmi mladí řidiči nebo ti, kteří mají řidičský průkaz teprve krátce, nejvíce rizikoví a způsobí nejvíce dopravních nehod, velmi často tragických. „Tato kategorie způsobí přibližně čtvrtinu dopravních nehod. Zemře ale při nich třetina všech obětí dopravních nehod. U mladých řidičů je závažnost nehod několikanásobně vyšší než u starších řidičů. Příčinou takových bouraček je velmi často rychlost nebo alkohol, u závažnosti hraje svou roli i časté nepřipoutání se,“ vysvětluje Jan Pechout.