Pohodlnější a hlavně bezpečnější jízdy se lidé mířící do Dolního Žlebu zřejmě nedočkají. Děčínští radní totiž změnili své rozhodnutí o rozšíření silnice v celém úseku. Město tak ušetří na opravě silnice, kterou poškodila povodeň, několik milionů korun.

Zásadní osekání schválili na svém zatím posledním zasedání děčínští radní. O tom, zda bude silnice opravena ve výrazně menším rozsahu, rozhodnou zastupitelé. Ti se sejdou tento týden.
„Komunikace bude rozšířena v místě přeložky vodovodu v délce 600 metrů a v místech budovaných výhyben. Radní svým usnesením odmítli rozšíření komunikace v celé její délce, čímž potvrdili realizaci v původním rozsahu – to je dle projektové dokumentace, která je před dokončením," říká mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Podle loni schváleného usnesení měla být silnice rozšířena výrazně více. Vyšší měla být také cena. Podle původního usnesení město počítalo s náklady 21 milionů, nyní schvalovaná varianta by měla vyjít na 17 milionů. Ještě výraznější je ale úspora městských peněz. Velkou část rekonstrukce sice zaplatí dotace ze státního rozpočtu na odstraňování povodňových škod, ale i město se musí na rekonstrukci podílet. Podle loni schválené varianty to bylo přibližně sedm milionů korun, úsporná varianta počítá jen s dvěma a půl miliony včetně daně z přidané hodnoty. Dotace má být 14,5 milionu.

Hlavním problémem silnice vedoucí do odlehlé městské části je její malá šířka. Navíc je hojně využívána cyklisty nebo pěšími turisty.

„Za krátkých sedm let, co zde bydlíme, vnímám nárůst počtu cyklistů na této silnici. Dochází zde k poměrně častým střetům mezi cyklisty nebo bruslaři a řidiči. Naštěstí zatím jen slovním," řekl před časem Deníku Pavel Randák 
z Dolního Žlebu.

To se mělo podle loňského usnesení změnit, silnice měla být rozšířena na tři a půl metru. S takovým rozšířením ale nepočítala původní projektová dokumentace, ke které se nyní děčínská radnice vrací. První lokální výspravy nechal magistrát udělat již loni.

Na nevyhovující parametry silnice upozornili magistrát také zástupci dopravní policie. Město se snaží snížit počet aut projíždějících po stezce permanentkami na přívoz v Dolním Žlebu. Ten je ale závislý na hladině řeky a pokud je příliš nízká, nemůže jezdit. To se stává pravidelně několikrát do roka.

Silnici do Dolního Žlebu poškodila voda v minulosti již vícekrát. Například v roce 2010 byl poškozen povrch v ulici 
V Dolině, na opravy došlo na jaře 2012 a vyšly na přibližně dva miliony korun.

Až do začátku 90. let nevedla do Dolního Žlebu žádná silnice, jedinou spojnicí s Děčínem byla železnice, případně přívoz přes Labe. Poprvé se přitom obyvatelé tehdy samostatné obce snažili o vybudování silnice ještě v dobách Rakouska-Uherska.

Dočkali se ale až o osmdesát let později. Jenže na vybudování plnohodnotné silnice nakonec nedošlo. Mezi Čertovou Vodou a Dolním Žlebem se 
v úzkém údolí vine pouze úzký pás asfaltu, který je navíc v turistické sezóně využíván cyklisty. Vede po něm totiž mezinárodní Labská cyklostezka, po které mohou cyklisté dojet až do Hamburku.