Stavba trati Mikulášovice – Dolní Poustevna začala roku 1903. Nejobtížnějším úsekem bylo právě Vilémovské údolí. Viadukt o délce 218 m překlenul údolí  ve výšce 34 m. Pět polí mostu  bylo tvořeno konstrukcí 
z trojúhelníkových sítí rovných ocelových prutů. Dva pilíře z místní žuly byly zakotveny v pevné hornině 
a dva založeny v usazeninách údolí.

Provoz byl zahájen 15. 11. 1904. Návazná trať z Dolní Poustevny  do Sebnitz byla otevřena o rok později, tedy od června 1905. K přerušení pravidelného provozu na trati mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz došlo v odpoledních hodinách 8. 5. 1945. Posledními pasažéry byli patrně odsunovaní němečtí obyvatelé.

Zalesněná část trati se využívala k nelegálním přechodům státních hranic. Nyní se ale blýská na lepší časy a v roce 2014 se můžeme těšit na znovuotevření železničního spojení z Dolní Poustevny do Sebnitz a Bad Schandau.

Jízdní řád:
·         Krásná Lípa 13:15 – Panský 13:31 – Brtníky 13:40 – Mikulášovice horní 13:59 – Mikulášovice střed 13:55 – Mikulášovice dolní 13:59 – Vilémov 14:05 – Horní Poustevna 14:08.
·         Dolní Poustevna 15:50 –  Horní Poustevna 15:54 – Vilémov 15:57 – Mikulášovice dolní 16:08 – Mikulášovice střed 16:13 – Mikulášovice horní 16:18 – Brtníky 16:26 – Panský 16:36.

Vlak vyjíždí ze stanice Česká Kamenice ve 12:19 hodin a zpět se opět vrací ve 17:37 hodin. Vstup na akci – pouze jízdenka historickým motoráčkem, dospělí 50 Kč, děti 20 Kč. Bližší informace: městský úřad Mikulášovice, tel: 474 774 104, mobil: 739 452 734.

Doporučení Dany Štefáčkové
10. listopadu se na této trati uskuteční Jízda historickým vlakem „Hurvínek"? Nostalgickou jízdou historickým vláčkem si připomeneme 110 let od uvedení do provozu místní železniční trati, zároveň akcí podpoříme její zachování a následné napojení a znovuotevření přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz.

Autor: Dana Štefáčková