Absence snídaně vede k nadváze: Pravda.

Snídaně působí jako „startér metabolismu". Tělo je po dlouhé noci připraveno přijmout energii, která slouží po celý den. Když se nenasnídáte, při dalším jídle toho sníte daleko více, než co ušetříte vynecháním snídaně. Ta by měla nejlépe obsahovat kvalitní bílkoviny, sacharidy a vlákninu nejlépe ve formě celozrnného pečiva.

Měli bychom zcela vypustit sacharidy: Ne tak docela.

Sacharidy jsou zdrojem energie a jako jedna ze základních složek potravy v jídelníčku být musí. V průběhu dne se postupně spalují, pokud si je ale dáte večer, kdy nemáte více pohybu, snadno se přemění na tuky a uloží se. Proto je při hubnutí lepší připravit si na večer jídlo složené převážně ze zeleniny a potravin s vyšším podílem bílkovin a vlákniny.

Pečivo a dieta nejdou dohromady: Mýtus.

Když si vyberete správné celozrnné pečivo, nemusíte mít strach, že by ohrozilo vaše hubnutí. Obsahuje totiž nenasycené mastné kyseliny, které jsou výborné jako prevence kardiovaskulárních chorob. Vláknina pročistí střeva a navíc celozrnné pečivo dodá tělu potřebné živiny a sacharidy.

Po páté hodině večer už se nesmí jíst: Mýtus.

Všeobecně platí, že při hubnutí by se mělo jíst zhruba každé tři hodiny. Totéž platí i o večeři. Poslední jídlo by mělo být maximálně 
3 hodiny před spaním, aby tělo nehladovělo.

Zpracováno podle časopisu PESO PERFECTO, vašeho průvodce zdravým životním stylem. První číslo časopisu je v prodeji na pobočkách NATURHOUSE za cenu 49 korun.

Jídelníček na míru
Máte-li zájem o jídelníček vytvořený na míru, navštivte dietologa NATURHOUSE. Doporučí vám správnou kombinaci potravin podle vašich individuálních stravovacích potřeb a životních návyků.

Kde nás najdete?
Dietologické centrum NATURHOUSE v Děčíně 
v OC Korál nebo v České Lípě, Jindřicha z Lipé 87. Objednat se můžete telefonicky na čísle 413 034 205 (Děčín) nebo 483 034 250 (Česká Lípa). Základní informace získáte na webových stránkách www.naturhouse-cz.cz.