„V okrese Děčín nikde taková značka není. Jsem přesvědčen, že řidič by měl být předem upozorněn na takové značky," vysvětluje vedoucí děčínského dopravního inspektorátu Martin Votrubec.

Značky nejsou

Na Děčínsku je ale řada míst, kde by bylo vhodné značku Povinná zimní výbava umístit. Například na silnici vedoucí nahoru na Sněžník nebo na kopci Šébr na Šluknovsku. Děčínský dopravní inspektorát je ale zatím nechce, protože chybějí návěstí, která by řidiče na značku včas upozornila. Řidiči by ji tak zřejmě ignorovali nejen v zimě, ale především pak v létě. Podle nových pravidel má tato značka totiž celoroční platnost, což řidiči považují za nesmysl.

Značky pro povinnou zimní výbavu neplatí.„To je úlet ministerstva dopravy. Nemůžou po nás přece chtít, abychom v létě jezdili 
v nějakém úseku na zimních gumách jen proto, že je tam značka," kroutí hlavou Jaroslav Mareš z Děčína.

Přelepená značka

Jedním z takových míst, kde by řidiče mohla nyní překvapit značka s povinnou zimní výbavou, je silnice v Tisé vedoucí ze Sněžníku. V létě si tu ale řidiči starosti dělat nemusí. Silničáři ji totiž přelepili reflexní oranžovou páskou 
a tak ji dočasně zneplatnili. Pokud by nebyla značka přelepena, museli by tu řidiči jezdit pouze na zimních gumách, a to i v létě.

Právě přelepení těchto značek byl jeden ze způsobů, který doporučovali odborníci již ve chvíli, kdy se tato poměrně zásadní chyba při zpracovávání nových silničních pravidel objevila. Další možností, ale výrazně dražší, je doplnění značky dodatkovou tabulkou upravující časovou platnost značky.

V létě má auto se zimním obutím mnohem delší brzdnou dráhu než s letním. Zimní jsou totiž vyrobené z měkčího materiálu. Na sněhu a náledí musí mít větší přilnavost 
k vozovce. Letní jsou ale tvrdší, určené pro jízdu na rozpáleném asfaltu. Brzdná dráha se při zastavení z rychlosti 100 km/h ve srovnání s novými letními pneumatikami prodlužuje až o 20 metrů a proti opotřebeným letním pneumatikám přibližně o 10 metrů.