Ředitelství silnic a dálnic ale zatím nepřiznává, že by nemuselo s opravou skončit včas. Tedy do listopadu. Chce ale některé práce urychlit, aby se podařilo dohnat tento skluz. Stavět by se proto mělo začít tento týden.

Tento týden to bude již osm týdnů, kdy Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo mostek přes Jílovský potok u Ovčího můstku. Tento týden by se konečně měly rozběhnout stavební práce. Doposud totiž chyběla stavební firmě a ŘSD všechna potřebná povolení.

„Minulý týden byla správcem sítě schválená projektová dokumentace pro provedení přeložek plynovodů, na což bylo vázáno objednání materiálu a zahájení prací. V současné době probíhají poslední přípravy zhotovitele a tento týden bude již na stavbě zahájena činnost," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Že by nemuselo být hotovo do začátku listopadu zatím ŘSD otevřeně nepřiznává. Přesto připouští, že jí dvouměsíční přestávka může přidělat problémy.

„Přes proluku zapříčiněnou již zmíněnými jednáními ohledně přeložky inženýrských sítí, především plynu, jednáme o opatřeních, která by vedla k urychlení průběhu realizace," dodává Ledvinová.

Stavební firma má totiž šest měsíců na to, aby zbourala starý mostek a postavila nový.

Stavbu přibrzdily přeložky inženýrských sítí a především to, že investor a stavební firma neměli zajištěné všechny potřebné dokumenty. Na mostě byla zavěšená elektřina nebo plyn.

„V současné době je přepojené VN a NN a probíhají poslední technické i administrativní přípravy pro realizaci přeložek plynovodů, které jsou stěžejní pro další postup prací. Předminulý týden proběhlo jednání se zhotovitelem kvůli detailům stavby a kvůli koordinaci prací na nejbližší dny," vysvětluje mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Přesto proluka v podobě třetiny plánované doby zbourání starého a výstavby nenechává chladné především řidiče z Děčína. V tom je již řadu měsíců kvůli výstavbě Vilsnické spojky velmi komplikovaná situace. A přes Pivovarskou ulici vedla jedna z odlehčovacích objízdných tras, především pro cestu do Želenic nebo na Ústí nad Labem.

„Jezdím kolem Ovčího můstku denně do práce a z práce v různých časech a dělníky jsem tam viděla jen jednou… A každý den čekám, kdy se tam začne opravdu něco dít… a ono pořád nic… už dva týdny nic. Chtěla jsem tím poukázat na jednu zatím zbytečnou úplnou uzavírku, která ještě více komplikuje dopravu v již téměř neprůjezdném Děčíně," napsala již před více než jednám měsícem na sociální síť facebook Kamila Bartáková.

Proto ani není divu, že řada řidičů uzavírku, která nemá viditelnou příčinu, nerespektuje a zkracuje si přes mostek cestu. O jeho otevření se snažila také děčínská radnice, na kterou se lidé kvůli tomu obracejí.

„Chtěli jsme po ŘSD, aby most otevřeli, protože je opravdu strašné vidět, že se zde nepracuje a přesto nemůžete projet. Dopravní situace ve městě je náročná a každé zbytečné omezení vede k dalším potížím," řekla před časem děčínská primátorka Marie Blažková.

Jenže ŘSD požadavku města nevyhovělo. Údajně není možné otevřít mostek pro dopravu, byť například s omezenou nosností, z bezpečnostních důvodů.

O rekonstrukci mostku přes se mluví již řadu let. Je ve velmi špatném stavu, zatékající voda poškodila i jeho konstrukci. ŘSD počítá s úplnou proměnou nedaleké křižovatky s Teplickou ulicí.

Uzavření mostku ale zasáhlo do dopravy v Děčíně. Na začátku tohoto roku začalo ŘSD s výstavbou více než třicet let slibované Vilsnické spojky. Její výstavba uzavřela podjezd Pětimostí, kterým míří auta z Nového mostu na Teplice a k dálnici D8. To si vyžádalo řadu objížděk, řidiči tak nyní musí počítat s obtížným průjezdem skrz Děčín především v dopravních špičkách, kdy se ve městě tvoří dlouhé, pomalu jedoucí kolony.