„Jednotlivé inspektoráty ČOI často využívají při kontrolní činnosti podněty od spotřebitelů, kteří se setkávají v rámci slevových akcí s nesprávným účtováním cen výrobků. Zpravidla jsou účtovány ceny vyšší, než jsou ceny deklarované. Mnohdy také není spotřebitel seznámen s výší ceny po slevě vůbec,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla během druhého čtvrtletí 1308 kontrol slevových akcí a porušení právních předpisů zjistila v 52 procentech z nich.

Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele. V 304 případech prodejci nedodrželi poctivost prodeje výrobků a služeb, mimo jiné se jednalo o nesprávné účtování cen. V 217 případech nebyl spotřebitel informován o ceně prodávaných výrobků. V dalších 76 případech mu pak nevydali účtenku.

Největším hříšníkem byl obchodní řetězec Albert, který dostal nejvyšší jednorázovou pokutu 1,7 milionu korun a celkem tak musí na pokutách zaplatit 2,5 milionu korun. Na druhém místě figuruje Penny Market s devíti pokutami za 2,1 milionu korun. Pomyslný bronz si se čtyřmi pokutami v celkové výši 970 tisíc korun odnesla společnost Tesco.