Proč by lidé měli přijít právě do restaurace na Pastýřské stěně?
Jak já s oblibou říkám, jedná se o restauraci s nejkrásnějším výhledem na celém toku Labe. Nachází se na neuvěřitelně krásném místě, které si většina děčínských obyvatel ani neuvědomuje, protože na romantickou budovu restaurace se všichni díváme téměř denně. Jistě mi dáte zapravdu, že nikde nemají takové místo, které je celoročně výborně dosažitelné jednak autem, ale i turistickými stezkami z centra města. Navíc cesta k nám zabere jen pár minut.
Konečně a zejména, v současné době jsem pyšný na naši výtečnou kuchyni.
Čím se lišíte od jiných restaurací?
Polohou, romantikou,
v letním období nádhernou terasou a celoročně výbornou kuchyní. Rozhodli jsme se jít cestou kvality, absolutně odmítáme a nepoužíváme jakékoliv polotovary, žádná dochucovadla. Používáme
v maximální míře čerstvé bylinky.
Jaké jídlo byste lidem vy osobně doporučil?
To je velmi těžká otázka, protože všechna jídla, která nabízíme, jsme vybrali s kuchaři, přechutnali a teprve poté se rozhodli zařadit na naše menu.
Osobně bych tedy doporučil všechna jídla. Snad vám jen mohu říci která jsou má nejoblíbenější: Z předkrmů naše dnes již vyhlášená specialita – Jemný hovězí jazyk podávaný na celerovém salátu a opečeném bílém pečivu. Z hlavního chodu jsou to restovaná kachní prsa s pomerančovou omáčkou a tymiánovými brambory a z dezertů mám nejraději domácí tvarohový koláč s malinovou omáčkou.
Teď si uvědomuji – doporučuji, aby všichni ochutnali naše jídla z domácích noků a domácích širokých nudlí. Jsou prostě báječná!
Na co kladete při vaření a přípravě jídel důraz?
Jak jsem již říkal, naším hlavním krédem je důraz na čerstvé, kvalitní suroviny, žádné polotovary, žádná dochucovadla. Pro zajímavost: Byl jsem zděšen, když jsme
v minulosti noky kupovali – naprostá většina noků na českém trhu obsahuje jen 30 – 70 procent brambor! A tak děláme naše ze 100 procent brambor. Rozdíl je obrovský.
Posledním „výtvorem" jsou naše hranolky, které si děláme také sami. Zní to banálně, ale ani nevíte jak bylo těžké nají způsob, aby hranolky nebyly „bledavé", či tvrdé atp. Nicméně jsme našli cestu a speciální úpravu. Věřím, že hranolky budou chutnat všem.
Jací lidé k vám nejčastěji chodí?
Většinový podíl mají stále turisté, návštěvy děčínských firem či lidí z okolí, kteří za námi jezdí na rodinný oběd či večeři.
Trochu mě mrzí, že k nám přijedou lidé třeba až z Liberce a naopak zákazníků z Děčína, kteří to k nám mají tak blízko, je stále menšina. Zřejmě to souvisí i s tím, že restaurace v minulosti nebyla příliš oblíbená a lidé nás teprve postupně znovu objevují.
Co to obnáší, starat se o restauraci na tak atraktivním místě?
To hlavní je, že restaurace se chová zcela jinak než standartní restaurace, zejména proto, že v sobě snoubí restauraci na turistickém místě a restauraci s kvalitní gastronomií pro příjemné
a slavnostnější posezení. Je to občas až schizofrenní, když se nám sejdou turisté, kteří se chtějí hlavně rychle najíst (bohužel na kvalitu nechtějí moc hledět) a k tomu třeba významná rodinná oslava. Je relativně složité oba "typy" restaurací skloubit a věřte, je to naším hlavním úkolem i do budoucna.
Spolupracujete nějak s děčínskou zoologickou zahradou?
Ano, naše spolupráce se zoologickou zahradou je, myslím, na nadstandartní úrovni. Našli jsme systém, kdy klienti ze zoologické zahrady obdrží slevu 10 procent z útraty u nás v restauraci
a naopak zase naši zákazníci mají nárok na 10 procent slevu ze vstupného do ZOO.
Ještě bych rád zmínil naši „horkou" novinku, spolupráci s prvoligovým basketbalovým týmem BK DĚČÍN. Všichni fanoušci, kteří se prokáží vstupenkou na některý z domácích zápasů BK Děčín, získají u nás v restauraci slevu ve výši 15 procent
z útraty.
Jak hodnotíte rok a půl provozování restaurace?
Můj poslední rok a půl byl hodně zajímavý a musím říci i vyčerpávající, ale to, čeho jsme s týmem zaměstnanců dosáhli, mi přijde fantastické. Vrátili jsme Pastýřskou stěnu na pomyslnou restaurační mapu, a nejen to, podařilo se nám v dubnu tohoto roku získat ocenění „Restaurace Ústeckého kraje 2012 ."
Tuto prestižní cenu uděluje Asociace hotelů a restaurací. Díky báječné spolupráci se všemi zaměstnanci jsem byl navíc nominován na výroční cenu „Restauratér roku" , která bude vyhlašována na výroční konferenci Asociace hotelů a restaurací v listopadu tohoto roku. Vím, že první ocenění i tato druhá nominace by nebyla možná bez pomoci mých kolegyň a kolegů v restauraci, za což jim opravdu ze srdce děkuji.
A co plány do budoucna?
V nejbližší budoucnosti nás čeká „slabší" zimní provoz, nicméně bych rád všechny čtenáře ubezpečil, že naše restaurace bude otevřena po celé zimní období a díky perfektní práci Technických služeb je cesta do restaurace po celou dobu bezpečně sjízdná.
V současné době připravujeme spolupráci s dopravci a naši zákazníci získají možnost objednat si odvoz do a z restaurace za velmi nízkou, spíše symbolickou cenu.
Mým přáním na závěr je, abyste nám i nadále zachovali přízeň a my slibujeme, že uděláme maximum, abychom nejen udrželi vysoký standard našich služeb, ale nadále budeme hledat cesty být ještě lepší tak, abyste u nás byli maximálně spokojení.
Děkuji za rozhovor!