Kolony aut, objížďky, rozkopané ulice, křižovatky i chodníky, desítky minut zdržení, tak to v současné době vypadá v Rumburku. „Je to o nervy. Venku vedro a já se denně potím v autě, protože Rumburkem se prostě nedá plynule projet. Nechápu, proč rozkopali všechny křižovatky najednou. Mohli přece pracovat postupně,“ rozčiluje se řidič David z Rumburka, který denně dojíždí za prací do o několik kilometrů vzdáleného Varnsdorfu. Cesta do práce a z práce mu nyní trvá o deset až patnáct minut déle. Rozkapané silnice však nekomplikují život pouze obyvatelům města a řidičům osobních vozidel, ale také hasičům a záchranářům.

„Při nedávném cvičení se ukázalo, že je docela problém projet s cisternou rozkopaným Rumburkem. Zdrželi jsem se. Pokud by šlo o skutečný požár či nehodu, tak se náš dojezdový čas prodlužuje. V situaci, kdy jde o životy, to už není legrace,“ posteskl si velitel varnsdorfských dobrovolných hasičů Jiří Sucharda.

To záchranáři se na případné problémy připravili. „Věděli jsme dopředu, které silnice a kdy budou zavřené, proto jsme si vytyčili jiné trasy. Lidé nemusí mít strach, dostaneme se k nim včas,“ uvedl vedoucí lékař rumburské zdravotnické záchranné služby Petr Matiášek. Dodal, že moc nechápe, proč nechal krajský úřad rozkopat všechny křižovatky najednou. „Bylo by nejen pro nás jednodušší, kdyby práce dělali postupně. Takhle je celé město vzhůru nohama,“ ukončil Matiášek.

Rekonstrukce silničního průtahu vyjde Ústecký kraj na dvaadvacet milionů korun, rumburk dá ze své kasy dalších sedmnáct milionů. Dělníci by vše měli stihnout do konce října letošního roku. „Doufáme, že vše bude hotové dříve. Například chodníky už řemeslníci pomalu dokončují, příští týden by měly být dokončeny,“ řekla mluvčí rumburské radnice Dagmar Žáková. Kraj nechává zrekonstruovat necelý kilometr hlavní silnice, a to od mostu v ulici Pražská až po křižovatku u rumburské Lorety. Rumburští se dočkají nových chodníků, přibudou dva kruhové objezdy a jedna světelná křižovatka. “Rekonstrukci si vyžádal neustále narůstající počet projíždějících aut a s tím související rizika. Denně tudy projíždí stovky aut, bylo velmi nutné začít situaci řešit a vyřešit ji co nejrychleji, proto dělníci pracují na všech úsecích najednou,“ ukončila Žáková.

Práce si také vyžádaly omezení či přesun linek veřejné autobusové dopravy, město se muselo postarat o zajištění svozu popelnic a odpadových nádob, nebo jejich přiblížení k projíždějícím popelářským vozům.