Nově tento certifikát obdržely čtyři malé firmy 
a s nimi také sýry, máslo a tvaroh z Varnsdorfu, kde sídlí pobočka Polabských mlékáren, informovala o tom vedoucí marketingu společnosti České Švýcarsko Dana Štefáčková, která je koordinátorem regionální značky.

Na obal si mohou značku nově umístit dřevěné kostky na hraní z Jiřetína pod Jedlovou, přírodní kozí sýr z Dolní Poustevny, vinuté perle 
a šperky z vinutých perlí z Vysoké Lípy a přírodní kosmetika z Krásné Lípy na Děčínsku.

Například truhlář Vojtěch Huk svou produkci o velké dřevěné kostky rozšířil teprve nedávno, do konce roku má zajištěn odbyt pro zhruba deset sad. Uvažoval o jiných certifikátech, ale vzhledem k výši poplatků se nakonec rozhodl požádat o regionální značku Českosaského Švýcarska. Od certifikátu si slibuje, že mu přivede nové zákazníky.

„Jsou lidé, kteří na regionální výrobky slyší. Tito lidé jsou navíc spíše alternativně smýšlející a právě pro ty by mohly být tyto kostky zajímavé," podotkl.

Odbyt pro své vinuté perle
a šperky z nich potřebuje získat i Dana Vébrová, prodej prostřednictvím internetu už jí nestačí. Díky této značce může své výrobky nabídnout 
v místních informačních centrech, navíc by se ráda dostala na jarmarky. Potřebuje se dostat do přímého kontaktu se zákazníky a získat od nich zpětnou vazbu.

„Abych se taky trochu přizpůsobila poptávce," poznamenala.

Nové zákazníky hledá také kozí farma v Dolní Poustevně, která v sezoně prodá zhruba 1,5 tuny výrobků. Přírodní kozí sýr se díky certifikátu může dostat do širšího povědomí.

„Pomáhá to s propagací, objevuje se to v různých tiskovinách," řekl majitel farmy Ondřej Malina. Chce přilákat především domácí i zahraniční turisty.

Značka patří do Asociace regionálních značek a je udělována nejen v Českém Švýcarsku a na Šluknovsku, ale také na území Saského Švýcarska. V regionu je již certifikováno 26 výrobků.

Cílem značky je přispět 
k rozvoji místní ekonomiky 
a udržitelnému cestovnímu ruchu. Značka garantuje původ výrobku v regionu, kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí. Uděluje se výrobkům, které mají v regionu dlouholetou tradici, nebo jsou převážně z místních surovin.

Posuzuje se i podíl ruční práce, jedinečnost ve vztahu 
k regionu a výjimečné vlastnosti produktu.