Takovému řešení je nakloněno i ústecké hejt-manství. To se ale zase nelíbí obcím podél třináctky. Některé dokonce mluví o politickém tlaku.

Tranzitní kamionová doprava trápí obce ležící na silnici 262 již několik let. Před časem proto začali představitelé obcí jednat s Ústeckým krajem o možnosti, aby kamiony jezdily jinudy. V Benešově nad Ploučnicí proto  vznikla petice na podporu tohoto záměru.

„Petici za odklon tranzitní dopravy podepsalo již 1 700 lidí, z toho 1 100 přímo v Benešově, což je přibližně jedna třetina lidí, kteří u nás mohou petici podepsat," říká jeden z iniciátorů jednání o vyvedení kamionové dopravy 
a opoziční zastupitel v Benešově Filip Ušák. Ten tento týden jednal 
s krajským radním pro dopravu Jaroslavem Komínkem (KSČM). A radní je této změně nakloněný. 

„Jediným řešením pro obyvatele města Benešova nad Ploučnicí je omezení průjezdu tranzitní nákladní dopravy po krajské komunikaci. Proto teď probíhá správní řízení, jehož výsledkem má být osazení příslušným dopravním značením," uvedl radní. Podle jeho slov by měla dohlížet na dodržování zákazu vjezdu kamionů policie. A počítá se i s využitím speciálních kamer, které by měly provoz na silnici 262 monitorovat. Omezení dopravy by se ale nemělo dotknout továren, které jsou především v Benešově.

„Tyto firmy problém mít nebudou. Jsou na kamionech jezdících k nim a odvážejících jejich výrobky přímo závislé," dodal zastupitel Ušák.

Proti záměru Benešova 
a krajského úřadu se ale bouří obce ležící podél silnice první třídy číslo 13. A to i přesto, že krajský úřad ujišťuje, že drtivá většina dopravy jezdící nyní přes Benešov nad Ploučnicí se přesune na dálnici. Podle Filipa Ušáka by se tam mělo přesunout až 80 procent kamionů využívajících v současné době silnici 262. Tomu ale nevěří starostové obcí ležících podél třináctky. Ta totiž prochází téměř ve všech obcích jejich středem.

„Budeme dělat vše pro to, aby se to nepovedlo. Silnice vede centrem města, navíc 
u silnice leží školy. Pro nás je to absolutně nemyslitelné," říká starosta České Kamenice Martin Hruška. Podle jeho názoru se jedná především o politické tlaky. „Problém se tím nevyřeší, jen se přesune do jiných obcí," je přesvědčen Hruška, který také jedná s krajským úřadem. Na rozdíl od Benešovských ale o zachování současného stavu.

V závěru loňského roku jednal i s představiteli Děčína, kterého by se změna také významně dotkla. Kamiony by totiž začaly jezdit po již tak vytížené Kamenické ulici.

„Momentálně čekáme na zpracování návrhu od krajského úřadu. Poté jej vyvěsíme na úřední desce a lidé se 
k němu budou moci vyjádřit," uvedla mluvčí magistrátu Markéta Lakomá. Proti záměru zakázat průjezd kamionů z Děčína do České Lípy podél Ploučnice ostře vystupuje také starostka Ludvíkovic. „Oficiálně s námi vůbec nikdo nejednal. Ale rozhodně jsme proti takovým změnám. Už takhle je silnice, která dělí vesnici na polovinu, velmi přetížená. Kdyby raději přemýšleli nad obchvatem," říká starostka Ludvíkovic Alena Vyoralová.