Konstatovali to odborníci z Drážního úřadu, kteří si trať v pondělí prohlédli. O kontrolu měli požádat aktivisté ze sdružení bojující proti zrušení Kozí dráhy. Zdálo se jim podivné, že 31. května mohla lokálka po trati bez problém projet a už za tři dny ji Správa dopravní cesty uzavřela a vyhlásila výluku.

„Předložil jsme veškeré podklady o měřeních, která jsme na trati prováděli, odborníci usoudili, že poslední jízdou nikdo ohrožený nebyl, ale poté už byla výluka nutná,“ uvedl vrchní přednosta Správy dopravní cesty v Ústí nad Labem Josef Kalivoda. Kromě odborníků z Drážního úřadu a stavařů se akce měli zúčastnit i aktivisté. O kontrole na trati ale na svých stránkách ještě včera odpoledne neinformovali.

Před výlukou vyjel na trať vlak 31. května. Obce ale naplánovaly prázdninové jízdy a výluka je zmařila. Starostové našli náhradní řešení. Dvě soupravy vlaků měly vyjet o všech červencových sobotách jen v trase z Oldřichova u Duchcova přes Krupku do Libouchce. Zde se mělo přestupovat na vybrané spoje náhradní autobusové dopravy. Správa dopravní cesty ale objevila závady i tady. Jízdy se proto neuskuteční.

Podle Josef Kalivody se trať začne opravovat.

„Chystáme výběrové řízení na dodavatele prací, opravy pak budou trvat zhruba dva měsíce,“ řekl Kalivoda. Dodal, že náklady na opravu vyjdou na zhruba dva miliony korun.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský už dříve uvedl, že rozsáhlé opravy na trati jsou plánované už od roku 2006, kvůli nedostatku financí je ale správa dopravní cesty přesunula. Trať se měla uzavřít už loni na podzim, ale protože kraj neobjednal dopravu pro letošní rok, nechala ji správa do konce roku v provozu.

„Už poslední jízda, která se uskutečnila 31. května, měla ale na mále, správa navrhovala vlak nahradit autobusy. Kvůli lidem od toho nakonec ustoupila a trať zavřela až poté,“ poznamenal Šťáhlavský.

Vlak vyjel ještě 5. července, ale jen v úseku Děčín – Jílové, kde žádné závady zatím nejsou.

V koridoru trati by mohl vést dálniční přivaděč. Ministerstvo životního prostředí ale rozhodlo, že nevydá stanovisko k posudku EIA. Posečká s ním do rozhodnutí o osudu trati