Poprvé mohli lidé vidět zbrusu novou prezentaci v městských novinách, které se oblékly do nového hávu vycházejícího právě z grafického manuálu. Logo připomínající zdobný architektonický prvek, který je například na českokamenické Mariánské kapli, prezentuje Kamenice nyní také na sociálních sítích. „Chceme být turistickým centrem regionu. Proto považujeme za důležité zlepšit naše propagační a marketingové aktivity,“ vysvětlil starosta Jan Papajanovský, proč město výrazně proměnilo svou vizuální identitu. Českou Kamenici to vyjde na přibližně 50 tisíc korun.

Doposud se město prezentovalo nejednotně. Jinou podobu měl městský web, jinou propagační materiály, jinou pozvánky na akce. Podle Papajanovského tak chyběl propojující prvek, ze kterého by bylo patrné, že se jedná o městské tiskoviny.

Kromě samotného grafického prvku je součástí loga také název města, který může být v mnoha variantách. Grafický manuál připouští i jeho zkrácenou verzi. Na plakátech se tak může objevit Kulturní Kamenice, Odpovědná Kamenice nebo Slušivá Kamenice, což je možné vytisknout třeba na propagační trička.

Nový slogan „Česká Kamenice spojuje“ pak odkazuje na její polohu na hranicích tří chráněných krajinných oblastí, na pomezí Ústeckého a Libereckého kraje nebo k blízkosti státních hranic. Zároveň dává důraz na propojení historie a budoucnosti.

Propojení historie a budoucnosti

Doposud město pro svou propagaci využívalo převážně znak. Jeho použití je ale komplikované a pokud jej chce použít například podnikatel v turistickém ruchu, musí nejprve žádat radu města o svolení s jeho užitím. To u nového vizuálu odpadne. „Použít jej budou moci zcela zadarmo a volně. Budou muset pouze dodržet grafický manuál. Znak je složitý a není tak vhodný k tvorbě moderní grafiky,“ doplnil starosta Papajanovský.

Na podobu loga a kompletní grafický manuál Česká Kamenice vyhlásila tendr malého rozsahu, ve kterém oslovila vytipované firmy. Ty do soutěže poslaly kromě svých návrhů také reference minulých prací. Radnice totiž nechtěla soutěžit tak důležitou zakázku pouze s cenovým kritériem. Spolupráce s vítězem se ale neodvíjela podle představ radnice, která se s ním proto nakonec dohodla na ukončení spolupráce. Práce pak zadala uchazeči, který skončil na druhém místě.

Kamenice počítá s postupnou obnovou svých tištěných materiálů tak, jak budou docházet. Nebudou se tedy nyní hromadně vyhazovat například staré brožury o městě nebo vizitky zaměstnanců radnice. Pokud ale bude potřeba jejich dotisk, bude se už postupovat podle nových pravidel. Jedinou výjimkou tak budou cedulky u kanceláří na radnici, které si ale město samo tiskne a jedná se tak o korunovou položku. Nový městský web odpovídající vizuální identitě, s jehož obnovou město počítalo, by pak měl být hotový letos.