Až stovka parkovacích míst dočasně zmizela v posledních týdnech v centru děčínských Podmokel. Další přibližně stovka míst se proměnila na krátkodobé stání.

Nejcitelněji pocítí úbytek parkovacích míst lidé, kteří potřebují odstavit své auto v okolí děčínského hlavního nádraží. Parkoviště u obchodního domu Korál je totiž uzavřeno kvůli výstavbě parkovacího domu, který by měl zvýšit počet parkovacích míst téměř na čtyřnásobek. Do víkendu ale nebylo možné využít k parkování ani plochu pod železničním mostem, místo mezi Děčíňáky nazývané bordelplac. Tam se totiž usadili kolotočáři, kteří zde budou s menšími či většími přestávkami celé léto.

„Místo mezi restaurací U Přístavu a železničním mostem je jedno ze dvou míst určených vyhláškou jako stanoviště kolotočů. Kolotoče mají plochu pronajatou od měsíce března do srpna,“ říká mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Podle jejích slov ale ztráta tohoto parkoviště zřejmě citelná pro motoristy příliš nebude.

„Obyvatelé města tuto plochu pro parkování svých vozidel nepoužívají vzhledem k nevhodné poloze. Podle našich informací by parkovací dům u obchodního centra Korál měl být dokončen v měsíci říjnu,“ dodala.

To, že řidiči nevyužívají parkoviště především kvůli své lenosti, potvrzují na facebookové diskuzi Děčínského deníku.

„Ještě jsem to teď nezkoušel. Ale je pravda, že u kolotočů bych neparkoval,“ říká uživatel vystupující pod přezdívkou Honza Pavouk Dc. A jeho slova potvrzují i někteří další diskutující.

Dalším oblíbeným místem, kam si mohli řidiči zaparkovat svá auta a navíc zadarmo, bylo parkoviště u hypermarketu Albert. Ten ale před nedávnem zavedl parkovací terčíky a omezil dobu parkování.

„Naším cílem je nabízet zákazníkům plný komfort při nakupování včetně možnosti pohodlného parkování. U některých prodejen Albert jsme proto přistoupili k systému parkovacích terčíků, neboť parkovací plochy byly často plné aut z okolí a naši zákazníci neměli kde zaparkovat, aby mohli nakoupit,“ uvedla ředitelka komunikace společnosti Ahold Judita Urbánková.

Potíže s parkováním se ale netýkají pouze centra Podmokel. Tradičně velký je nedostatek parkovacích míst na velkých sídlištích, například v Březinách, kde lidé využívají k parkování každou volnou plochu. Třeba i trávníky.

„Město Děčín má od roku 2007 zpracovanou projektovou dokumentaci Rozšíření parkovacích míst pro osobní automobily v lokalitě Děčín – Březiny a již vydané platné stavební povolení na část komunikace Kosmonautů, kde by měla být kolmá stání. V letech 2008 a 2009 mělo město ve svém rozpočtu schváleny finanční prostředky na realizaci tohoto parkoviště, ale před nabytím právní moci územního rozhodnutí, v červenci 2008, se někteří občané sídliště proti němu odvolali a vydání tohoto rozhodnutí a následně stavebního povolení se tím zdrželo o rok a půl,“ vysvětluje  Lakomá s tím, že rada města schválila přípravu realizace záměru Regenerace části sídliště Děčín – Březiny v roce 2013 a zadání Studie dopravního řešení sídliště Děčín – Březiny.