Farmářské trhy s botičkou

Nedávno jsem byl na otočku služebně v ČSOB na Masarykově náměstí. Když jsem viděl fungující farmářské trhy, rozhodl jsem se, že při cestě zpět koupím rodičům manželky nějakou zabíjačkovou dobrotu. Auto jsem zaparkoval na dvě minuty(!!!) v obytné zóně u hotelu Česká koruna, protože na placených parkovacích místech je v té době beznadějně plno! Zdaleka jsem nebyl jediný, kdo si odskočil narychlo na farmářské trhy, protože ve chvíli, kdy jsem se vracel, sundávali příslušníci městské policie druhou botičku a třetí byla na mém vozidle.

Je to scénář přesně psaný škodolibými skřítky, protože není nic snazšího, než tahat za pejzy každého, kdo si na dvě až pět minut odskočí koupit zeleninu, pečivo či uzeninu na farmářský trh. Málokdo má čas (a já ani chuť) udělat si z návštěvy farmářských trhů dopolední výlet, proto vyhledávám místo pro zastavení vozidla v blízkosti, abych to zvládl co nejrychleji! Velmi nerad, avšak spořádaně jsem pokutu zaplatil a myslel si své. Tento způsob určité formy šikany mi totiž přijde poněkud ponižující. Snad proto jsem ani nezkoušel uplatnit nějaké vysvětlení typu: „Pánové, vždyť jsem tam byl jen dvě minutky, koupil jsem dědovi škvarky a nikoho neohrozil ani neomezil."

DĚČÍNSKÁ interna je součástí Nemocnice Děčín.
Tráví se sestry v nemocnici? Případem se zabývá policie

Naprosto stejně otravně vybírali strážníci pokuty od těch, kteří zastavili před nádražím, aby vysadili cestujícího na vlak, do té doby, než se díky občanské iniciativě objevila před budovou nádraží, stejně jako v jiném civilizovaném světě, modrá značka K+R – polib a jeď (Kiss + Ride), která symbolizuje parkoviště, na kterém lze zastavit za účelem vystoupení a nastoupení osob, které dále využívají prostředek hromadné dopravy osob. Možná bych ve správním řízení obstál, neboť nebyla naplněna hmotná podstata přestupku, to znamená, že doba parkování přesahovala jen velmi krátce dobu zastavení (které je v obytné zóně dovoleno a vozidlo netvořilo překážku silniční dopravy). Nemám však sílu ani čas na to, abych se do této věci obul s vehemencí „řádného hospodáře".

A proto se ptám takto veřejně paní primátorky, ředitele městské policie, patřičných úředníků magistrátu a taky všech zastupitelů – nebylo by rozumné vytvořit dodatkovou tabulku V době konání farmářských trhů povoleno stání max. 15 min. Všichni, kteří si chtějí nakoupit na farmářském trhu, by měli možnost zastavit v jeho blízkosti bez toho, že by byli perzekuováni městskou policií vracející se s naťovou cibulkou a uzenou makrelou v tašce… Zároveň by jistě byli potěšeni i prodejci, jelikož by se u nich zastavilo jistojistě víc nakupujících.

Libor Kunte

Taneční přehlídka Dance Děčín
FOTO, VIDEO: Na Dance Děčín 2017 tancovali i zombíci

Strážníci řidiče nešikanují

Botička neboli technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla je nejen v Děčíně standardně používaný prostředek u řady dopravních přestupků. Její použití je limitováno zákonem a jedná se o záležitost, jejíž dokončení vyžaduje řadu úkonů. Nikdy se ale nejedná o záležitost v řádu jednotek minut a i v tomto případě byla doba od nasazení tzv. botičky po její odstranění podstatně delší. To ale není nejdůležitější. Z popisu téměř vyplývá, že městská policie škodolibě a záměrně perzekuuje řidiče, kteří si jen nakoupili. Nasazování botiček ovšem k hlavní náplni strážníků nepatří. V danou dobu by mohli dělat jinou, důležitější činnost. Jenže i dopravní přestupky je třeba postihovat a nelze všechny vyřešit domluvou nebo je tolerovat. A pokud se například na zmíněném náměstí postaví řidič vozidla tak, že jiným řidičům brání v tom, aby bezpečně vyjeli z parkovacího místa, je úkon strážníka rozhodně na místě.

KÁCENÍ. Kaštany před vlakovým nádražím již padly.
U hlavního nádraží v Děčíně vyrostou javory mléče

Chápu na jednu stranu rozhořčení pisatele, ale je třeba si uvědomit jednu věc. Městská policie je vítána, pokud řeší něčí problém, a zároveň jiným kritizována, pokud řeší jeho prohřešek. Zavděčit se všem zkrátka nelze. Co se týče dopravního značení, je nutno zmínit, že městská policie není tím orgánem, který jej stanovuje nebo schvaluje. To spadá do kompetence správce komunikace, a to po schválení Policií ČR. Městská policie do tohoto procesu nevstupuje. Nicméně pokud my jako městská policie zjistíme, že v nějaké lokalitě by byla možnost zvýšit kapacitu parkování, vždy dáme příslušnému orgánu podnět. Stejně jsme učinili například v případě nedalekého zdravotnického zařízení. Ovšem nejsem přesvědčen, že v daném místě lze kapacitu stání vyřešit časovou regulací, a to i s ohledem na šířku komunikace.

Marcel Horák, ředitel MP Děčín