Od začátku roku do konce září došlo na Teplické ulici mezi Děčínem a Bynovem k 21 hlášeným dopravním nehodám. Pokud si Děčín rozdělíme na několik lokalit, podle policejních statistik zjistíme, že tento úsek patří ve městě k těm, kde se bourá nejvíce. Před několika dny tu například osobní auto srazilo motorku, na které jel muž s malým chlapcem. Nehoda se tu stala i v pondělí - auto srazilo cyklistu.

„Chyba je v tom, že Teplická působí zdánlivě rovně, řidiči tam jezdí rychleji a neuvědomují si, jaký je tam provoz," hledá příčiny nehod severočeský dopravní odborník Jan Pechout.

Po Teplické ulici jezdí především spousta kamionů; sjíždějí totiž z dálnice D8 a jedou tudy pak směrem na Liberec nebo na východní Čechy.

21 nehod se sice nezdá jako vysoké číslo jde ale o počet nehod hlášených policii.

„Ve skutečnosti jich může být mnohem více, ale policie o nich neví z důvodu, že řidiči nemusí hlásit každou dopravní nehodu," říká děčínská policejní mluvčí Petra Trypesová.

Policie přesto Teplickou uli-ci neřadí mezi „nebezpečné úseky". Tento výraz se použí-vá pro úsek, kde se stane na jednom kilometru více než deset nehod.

Situace na Teplické ulici se zřejmě hned tak nezlepší dálniční přivaděč, který by dopravě na této tepně ulevil, je totiž stále v nedohlednu.

„V současné době probíhá již druhý proces EIA," popisu-je aktuální stav budování přivaděče Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic.

Pro řidiče asi nepříliš uspokojivá odpověď. A to i přesto, že problém chybějícího dálnič-ního přivaděče řeší i Minister-stvo dopravy.

„Vlastnosti území, kterým by stavba přeložky měla projít, jsou mimořádně kompliko-vané. Jsou zde zastoupena jak obytná území, tak ekologicky, krajinářsky a hydrogeolo-gicky cenné lokality a rozsá-hlá sesuvná území," uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš v odpovědi děčínskému poslanci Jaroslavu Foldynovi, který za dálniční přivaděč léta bojuje. Zatím marně. Podle Dobeše ale probíhá příprava „standardním způsobem".

Za vybudování přivaděče bojují také obce podél celé silnice 1/13. Jejich představitelé nicméně přiznávají, že to není nic jednoduchého.

„Ono se toho příliš dělat nedá," říká starosta Jílového Miroslav Kalvas. Podle něj bude přivaděč hotový nejdříve v roce 2020. Pokud vůbec.

„Kamiony nás ničí a drtí, praskají tu domy. Chceme u nás omezit tonáž kamionů na 12 tun. Chceme, aby jezdily podle Labe," uvedl pro Děčínský deník starosta Libouchce Jiří Štěrba s tím, že obec boj za vybudování přivaděče nechce vzdát a ani vlastně nemůže.

„Současný stav je neúnosný," dodává Štěrba, který se bojí, že se situace ještě zhorší v okamžiku, kdy bude D8 kompletně hotová.