„Kampaň je cíleně směřovaná na tuzemské návštěvníky, které chceme motivovat v podzimním období a prodloužit tak turistickou sezonu. Současně jsme si vědomi, že právě podzim je období, kdy si lze bez problému a v klidu zarezervovat termíny pro nadcházející jarní a letní sezonu,“ uvedla projektová manažerka obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko Dana Štefáčková.
Kampaň je postavená na přitažlivých fotografiích zdejší krajiny. Jejím cílem je vábit lidi nejen na sever Čech, ale i na saskou stranu národního parku.
V přepočtu vyjde na téměř tři miliony korun. Její součástí je více než stovka billboardů v deseti městech republiky, takzvané Citylighty na Letišti Václava Havla v Praze, polepy tramvají v Praze a Brně či dvojjazyčné letáky ve vlacích do Drážďan.
„Chceme se prezentovat jako jedna přeshraniční turistická destinace. Strategická spolupráce se Saským Švýcarskem trvá více než deset let a hodláme v ní i nadále pokračovat,“ uvedl děčínský senátor Zbyněk Linhart, jenž zároveň sedí ve správní radě obecně prospěšné společnosti.
Ta chtěla připravit obce a místní poskytovatele ubytování na možný příliv turistů s předstihem.
„Když se dělá reklama národnímu parku, musí se počítat s tím, že lidé budou hledat ubytování v nejbližším okolí a budou chtít něco podnikat,“ vysvětlil mluvčí správy parku Tomáš Salov.
České Švýcarsko nemá o návštěvníky nouzi. Během sezony sem zavítá 750 tisíc až milion lidí. Loni byla rekordní. Hlavní příčiny? Přízeň počasí a také fakt, že dovolenou v ČR vyhledává stále více lidí kvůli obavám z terorismu v zahraničí.