Při rekonstrukci trati mezi Děčínem a Šluknovem byl upraven tak nešťastně, že si velmi záhy získal přezdívku skokanský můstek. Ministerstvo dopravy slibuje nápravu. V roce 2020.

„Vidět, jak se kousek před vámi rozkývá velký kamion, to není moc příjemné,“ popsal zážitek z markvartického přejezdu řidič Pavel z Děčína.

Stát se chystá na již čtvrtou opravu. Například jen zpracování projektové dokumentace má trvat podle ministerstva dopravy rovný rok. Samotná přestavba má trvat čtyři měsíce a má přijít na řadu za dva roky v březnu. To rozohnilo senátora Zbyňka Linharta. „Tito odborníci mají v naší zemi stavět silnice, dálnice a železniční koridory?“ ptá se Linhart.

Problém je v tom, že se na přejezdu střetávají dvě státní organizace spadající pod ministerstvo dopravy. Tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Doposud se o úpravy snažila SŽDC, k výraznému zlepšení to ale nevedlo. Do dalšího kola oprav se tak bude muset pustit ŘSD.

„ŘSD nyní bude ve spolupráci se SŽDC řešit nivelitu (výškovou úroveň pozn. red.) silnice v obou směrech navazující na nivelitu železniční trati,“ napsal v dopisu Zbyňku Linhartovi ministr dopravy Dan Ťok. Podle jeho slov by se tak měl vylepšit komfort cestování po tomto úseku silnice.

Až do listopadu 2015 patřil markvartický přejezd k nejlepším v regionu. Při rekonstrukci železniční trati ale došlo i na jeho opravu.

SŽDC následně přejezd opravovalo ještě dvakrát, jenže ani jednou se nepovedlo jej uvést do původního stavu. Křížení silnice a železniční trati bylo znovu uzavřené před dvěma lety v srpnu, kdy železničáři nechali přeskládat části přejezdu tak, aby se po něm dalo lépe jezdit. To ale nepomohlo.

Jenže jak přiznává ministr dopravy Dan Ťok v dopise senátorovi Zbyňku Linhartovi, projektanti při plánování opravy počítali s menším provozem, než jaký na silnici ve skutečnosti je.

A tak bylo nutné letos v březnu znovu přejezd uzavřít, tentokrát kvůli montáži zesílených částí křížení silnice se železnicí. Ani to nestačilo, a tak se nyní domlouvá další velká oprava v roce 2020.

Každé uzavření přejezdu přináší nemalé komplikace. Železnice zde totiž křižuje silnici první třídy spojující Teplice, Děčín a Liberec. Jezdí po ní také prakticky všechna auta mířící od Děčína na Šluknovsko.

Pokaždé je tak nutné odklánět i autobusy mezi Děčínem a Varnsdorfem. Ve chvíli, kdy je neprůjezdný přejezd, lidé navíc nemohou využít k cestě na Šluknovsko vlaky. Ty totiž mají kvůli uzavírce výluky a jezdí místo nich autobusy. Po objížďkách po okresních silnicích okolními obcemi.

Problémy byly i s jinými přejezdy na této trati, ty se ale podařilo opravit lépe než ten v Markvarticích.