Kozí dráha prvním prázdninovém víkendu vyjede a bude jezdit každou sobotu a neděli po celé prázdniny. Starostovi Telnice Jaroslavu Doubravovi se podařilo sehnat peníze. „Ještě mí chybí od některých obcí, ale mám příslib, že přispějí všichni,“ uvedl Jaroslav Doubrava. Obce by měly sdružit celkem sto padesát tisíc korun.

Obce a města přispějí

„Návrh do zastupitelstva jde stejný jako loni, chceme přispět deseti tisíci korunami,“ potvrdil jílovský místostarosta Václav Zibner. O tom, zda město skutečně přislíbené peníze dá, rozhodovali jílovští zastupitelé včera v podvečer. Do doby uzávěrky listu nebyl verdikt znám.

Starosta Doubrava oslovil i Děčín. „Už loni koncem roku jsme poslal mailem žádost, teď jsem mluvil s náměstkem primátora Miroslavem Samlerem, ten mi slíbil, že žádost projednají v orgánech města,“ řekl Doubrava. Dodal, že Děčín by mohl přidat víc než loni, tedy víc než deset tisíc korun, protože je to velké město. „Přijde mi ostudné, aby Děčín dával stejně jako malé obce,“ upozornil Doubrava.

Jízdní řád Kozí dráhy.

Žádná oficiální žádost o peníze ale do Děčína zatím nedorazila. „Je pravda, že pan náměstek jednat o příspěvku přislíbil a pak pana starostu Doubravu informovat. Zatím k tomu ale nedošlo,“ uvedla Markéta Lakomá z kanceláře děčínského primátora.

Peníze snad přidá i kraj

Na financování provozu by se mohl podílet i kraj. Doubrava jej požádal o sto padesát tisíc korun. „Žádost jsme obdrželi, jde do jednání zastupitelstva,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

První vyjedou žluté vlaky

V červenci vyjedou na Kozí dráhu žluté vlaky RegioJet, dceřinné společnosti Student Agency.

„Začneme o čtyřdenním víkendu a pak každou sobotu neděli,“ potvrdil obchodní ředitel Student Agency Jiří Schmidt.

Vlaky vyjedou
První jízda žlutých vlaků o prodlouženém víkendu v červenci. Další jízdy následují každý týden. Od srpna pak jezdí zubrnická lokálka.
Na provoz se složily obce a města ležící podél trati. Přispět by měl i kraj. Jízdy vyjdou na zhruba tři sta tisíc korun.

Vlaky budou jezdit ve tříhodinových intervalech. „Nebudeme jezdit za pětikorunu jako při našich propagačních jízdách, nejlevnější zpáteční jízdenka například z Děčín do Jílového vyjde na třiadvacet korun, nejdražší zpáteční z Děčína do Oldřichova u Duchova za sedmdesát čtyři koruny,“ uvedl Schmidt.

Jízdní řád už je hotový

Jízdní řád už je zpracovaný a Schmidt nepředpokládá, že by měly nastat nějaké problémy. „Byl jsem ujištěn, že trať je provozuschopná, ještě si den předem všechno zkontrolujeme,“ řekl. Při propagačních jízdách měla firma s přepravou problémy, vlaky nabíraly zpoždění, byly přecpané, lidé chtěli využít jízdu za pouhou pětikorunu. Student Agendy jako omluvu pak ve vlacích nabízela zdarma občerstvení.

Kolo i pes mohou jet také

„Při prázdninových jízdách mohou lidé cestovat i s kolem a také se psy,“ dodal Schmidt. Upozornil, že i když se nebude jezdit za pětikorunu, jízdné je levnější než by bylo běžné. „Cestující na něj budou mít slevu, jako kdyby by užívali naše tak zvané zákaznické jízdné,“ dodal obchodní ředitel.
V srpnu by na trať měl vyrazit lokálka ze Zubrnic. „Ten nápad se mi líbí, jeden prázdninový měsíc moderní vlaky, druhý něco historického,“ dodal Schmidt.

Vlaky na Kozí dráze přestaly pravidelně jezdit v prosinci 2007. Kraj kvůli ztrátovosti neobjednal dopravu. Uvažovalo se o tom, že trať se zcela zruší a místo ní se vystaví dálniční přivaděč. To však zamítlo ministerstvo životního prostředí.