„Největší frmol máme v období výplat“. Na tom se shodují téměř všechny pošty na Děčínsku. Dalším kritickým obdobím pak bývá konec měsíce, kdy se vyplácejí sociální dávky.

Stejnou situaci zažívají i na poště v Dolní Poustevně. „Nejvíc lidí sem přijde hned po ránu nebo kolem patnácté hodiny. Období výplat je tu tak kolem desátého až osmnáctého dne v měsíci a to se také skoro nezastavíme,“ uvedla dolnopoustevenská poštovní úřednice Andrea Kramerová. Na dlouhé fonty a čekací lhůty si však lidé nestěžují. Poslední stížností, kterou evidují v reklamačním listu, bylo nedodání zásilky.

V Markvartcích označili za den, kdy to na poště opravdu žije, dvanáctého. „Lidé jsou po výplatách, chodí platit složenky, inkaso, provádějí výběry. Potom se situace opakuje ještě jednou ke konci měsíce, kdy chodí sociální dávky,“ řekla vedoucí pošty Irena Váňová. Pokud už si lidé na markvartickou poštu stěžují, pak jde o výtky typu: chybí nám oznámení o uložení zásilky nebo dopis nechává pošťák u sousedů. „Takové stížnosti přicházejí spíš z okolních obcí, které doručujeme. V takovém případě odkazuji stěžovatele na vedoucího doručovatelů v Děčíně, protože pod nás doručovatelé nespadají,“ doplnila Váňová.

Prozatím žádná stížnost. S takovým skóre se může pochlubit vedoucí pošty v Arnolticích. V úřadě je čtyři měsíce. „Fronty se tu občas tvoří, ale lidé jsou vstřícní. Funguje tu jen jedna přepážka. Nejvíc práce mám kolem čtrnáctého, ale ani v tento den to není tak strašné a dá se to zvládnout,“ podotkla poštovní úřednice Jitka Logajová.

Hlavní děčínská pošta však o tak pohodovém provozu mluvit nemůže. „U nás jsou lidé skoro pořád. Dříve byl největší frmol v období výplat, dnes už se to ale nedá určit. Lidé chodí neustále. Větší nával je tu třeba, když přijede autobus nebo jdou lidé ve tři hodiny z práce. Pak také kolem páté, kdy se vydávají oznámené zásilky,“ hodnotí zástupce vedoucího pošty Vladimíra Syrůčková. Záleží podle ní ale také například na počasí. „Když je venku ošklivo, lidé nechodí. Když jsou naopak velké pařáky, lidé si chtějí poštu odbýt co nejdříve, tak chodí hned po ránu.“ Děčínská hlavní pošta vyřizuje požadavky zákazníků na osmi přepážkách. Pro lepší organizaci zavedla před časem vyvolávací systém. „Myslím, že tenhle lístečkový automat je dobrým krokem. Nikdo mi nekouká za zády do peněženky, a když náhodou dostanu vysoké číslo, můžu se tady v klidu posadit nebo ještě rychle odběhnout a vyřídit něco jinde,“ hodnotila osmačtyřicetiletá Vlasta Králová z Děčína.