Na svém kontě už má Lukáš z Děčína několik dopravních nehod. Cena povinného ručení mu tak rok od roku roste. „Bohužel jsem svou mladickou nerozvážností zařadil do skupiny rizikových řidičů, pojišťovna mi to tak řádně osladila,“ přiznal Lukáš. Celé jméno si nepřál uveřejnit.

Přemýšlel jak cenu snížit. „Zjistil jsem si ceny u různých pojišťoven, ale drtivá většina z nich určuje sazby i podle věku řidiče či stáří vozidla. Jsem mladý a tudíž pro většinu pojišťoven nezkušený řidič. Auto mám sice nové, ale to mi zrovna moc nepomůže,“ vysvětlil Lukáš. Pojišťovny také zajímá řidičská minulost pojištěnce. Za každých 12 měsíců jízdy bez nehod je klientům přiznána sleva z pojistného. „Právě o tuto slevu přicházím, řídím tři roky a vlastní chybou jsem boural už třikrát,“ netajil se Lukáš.

Řešení nakonec ale našel, a to zcela netradiční. Oženil se. „Povinné ručení na mé jméno jsem zrušil a znovu ho uzavřela manželka. Ta nikdy nebourala a u své pojišťovny má za tři roky bez nehod několikaprocentní slevu. Další bonus získala tím, že si pojistila další auta,“ řekl Lukáš.
Rodinné bonusy poskytuje většina pojišťoven tak, aby se klientům nevyplácelo pojišťovat auta jinde. „Pro naše klienty máme řadu bonusů. V ceně povinného ručení je například započítaná přímá likvidace škody, odtah automobilu, ale i bezplatné zapůjčení náhradního vozu na dobu tří dnů,“ vypočítala výhody povinného ručení mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská.

Výhody nabízí i jiné pojišťovny například klienti, kteří mají u Wüstenrotu pojištěné vozidlo, mohou přiznaný bonus přenést na další tři auta v rodině. Povinné ručení na další vozidlo klienta, ale i na auto, jehož vlastníkem je manžel či manželka anebo druh a družka, tak bude zvýhodněno stejným bonusem jako první vůz. Pojišťovny se shodly na jediném, a to, že řidiči by na povinném ručení šetřit neměli. Své o tom ví Zdeňka Kalinková z malé obce na Děčínsku. „Uzavřela jsem levné povinné ručení u jedné nejmenované pojišťovny. Řadu let jsem byla spokojená, a to přesně do té chvíle, než do mě naboural opilý mladík. Nyní se s pojišťovnou soudím, nesplnila vše tak, jak slibovala,“ postěžovala si Zdeňka. Na plnění škody čeká do dnešního dne, pojišťovna jí nabídla výměnu poškozených dílů, ale jen za neoriginální kusy. „Přešla jsem jinam, sice si připlatím, ale věřím, že když se něco stane, tak už to bude bez problémů,“ ukončila Zdeňka.