Na mizerný stav chodníků si lidé stěžují prakticky ve všech částech Děčína. Největší problémy jsou na sídlištích. Ve špatném stavu jsou ale i na jiných místech.

„V některých místech jsou tam chodníky opravdu hrozné, samá díra. Ale je pravda, že jsou i horší místa," říká chodkyně mířící z Podmokel do Bynova.

Právě v tomto úseku plánuje děčínská radnice opravit více než dva a půl kilometru chodníků. Ze svého rozpočtu by si Děčín tak rozsáhlou opravu nemohl dovolit, vzhledem k cenám nových chodníků by totiž oprava mohla spolykat většinu peněz určených na opravy chodníků v jednom roce po celém městě. Náklady na opravu chodníků podél frekventované silnice, která zároveň slouží jako dálniční přivaděč k dálnici D8, totiž vyjdou na mnoho milionů. Ve své kase Děčín tolik peněz nemá, hledá proto jiné řešení.

„Chceme požádat o dotaci Státní fond dopravní infrastruktury," říká mluvčí radnice Markéta Lakomá.

Státní fond přijímá žádosti o dotace, které pokryjí až 85 procent nákladů, dvakrát ročně. Pro letošek oba termíny již vypršely, proto by radnice o dotaci ráda požádala příští rok, pravděpodobně hned v lednu. I tak ale bude muset město dát část peněz ze svého. Pak bude muset město ze svého zaplatit také nové autobusové zastávky.

Celá rozsáhlá rekonstrukce bude rozdělena do dvou etap. První etapa začne na křižovatce Teplické a Pivovarské v Podmoklech a skončí po zhruba půl druhém kilometru na křižovatce s ulicí Na Hrázi v Dolním Oldřichově.

Součástí této etapy je i obnova, a především nasvícení přechodu u bývalého Kovočasu a dvou míst pro přecházení.
Druhá etapa pak začne na okraji Bynova na křižovatce s Píseckou ulicí za bývalou Armaturkou a skončí u čerpací stanice na druhém konci Bynova ve směru na Jílové a Teplice.

Také při druhé etapě se dočká nového nasvícení jeden přechod. A to ten u křižovatky s Rudolfovou ulicí, který využívají žáci nedaleké speciální školy nebo senioři z domova 
s pečovatelskou službou.

Děčín trápí dlouhodobé zanedbání údržby městského majetku. Radnice spočítala, že na kompletní opravu veškerého městského majetku by potřebovala více než 600 milionů korun. Velkou část z toho tvoří právě silnice a chodníky, kterých má Děčín ve své správě několik stovek kilometrů. Současné vedení radnice už dalo několikrát najevo, že je oprava a údržba majetku jeho prioritou, na rozdíl od budování například lanovky.