„Při přípravě převodu se zapomnělo na plošiny určené pro nástup cestujících na vozíku. To se týká i plošin pro nástup vozíčkářů, které jsou umístěny například ve stanici Děčín hlavní nádraží. Plošina pro vozíčkáře přitom není žádná komerční služba dopravce – představuje součást volného přístupu k dopravní cestě pro určitou skupinu cestujících," říká mluvčí soukromého železničního dopravce RegioJet Aleš Ondrůj.

V brzké době přitom mohou na děčínském hlavním nádraží stavět i vlaky jiných dopravců. Ministerstvo dopravy připravuje soutěž na rychlíky mezi Prahou a Děčínem. Na této trati přitom v současné době jezdí nejhorší vlaky na Děčínsku.

Připravuje se také soutěž na dopravce mezi Libercem, Českou Lípou a Ústím nad Labem. Ke konci se blíží také smlouva Ústeckého kraje 
s Českými drahami na zajišťování osobní regionální dopravy na železnici.

V relativně krátké době se tak může stát, že na děčínském hlavním nádraží bude stavět několik dopravců.

„Samozřejmě nemůžeme vyloučit, že se do podobné soutěže přihlásíme. Nejde ale o RegioJet, jde o obecný princip. Problémy by mohly mít například i zvláštní vlaky vypravované železničními nadšenci," vysvětluje Ondrůj.

RegioJet má s pronájmy plošin, jejichž pořizovací cena se pohybuje kolem čtvrt milionu korun, bohaté zkušenosti. Za jedno nastoupení nebo vystoupení cestujícího na vozíku přitom platí i několik tisíc korun.

„Plošiny pro nástup invalidů jsou součástí vybavení stanic a rovnocenného přístupu 
k vlakům a při převodu nádraží zpět na stát se na ně zřejmě zapomnělo. Je nesmysl, aby plošiny, které se pořídily navíc z veřejných peněz, ze sbírek a darů zůstaly v majetku jednoho z dopravců a cestující ostatních dopravců je nemohli využívat. Přeci je nesmysl, aby například na tak důležitém nádraží v Ústí nad Labem měl každý dopravce svoji vlastní plošinu se svým vlastním zaměstnancem, když tam plošina dneska je a měla by být standardní součástí staničního vybavení," říká Radim Jančura, majitel společnosti skupiny Student Agency, do které vlakový dopravce RegioJet patří.

Například na Slovensku, kde provozují své vlaky i čeští železniční dopravci, jsou plošiny součástí vybavení stanic.
Soukromý dopravce proto žádá ministerstvo dopravy, aby se pokusilo narovnat tuto situaci a plošiny zahrnout do převodu nádraží pod Správu železniční dopravní cesty.

Reakci ministerstva dopravy se ale ani přes několik urgencí nepodařilo do uzávěrky úterního vydání Děčínského deníku získat.