Po mnoha letech vyjely osobní lodě na pravidelné lince z Děčína až do hlavního města Saska - Drážďan. S letošní turistickou sezónou tak mohou být lidé z Labské plavební společnosti spokojeni. Dařilo se totiž na tradiční lince do Hřenska a lidé si našli cestu i na novou linku do Drážďan.

„Prakticky pořád bylo plno. Takže určitě tuto linku necháme i pro příští sezónu. Letos jsme jezdili z Prahy Portou Bohemicou, v Děčíně byla zastávka přes noc a následně se pokračovalo Poseidonem do Drážďan,” přibližuje Milan Helvig z Labské plavební.

Další letošní novinkou byly pravidelné hudební pátky na lodi, jejichž součástí byla i projížďka nočním Děčínem.

„Stejně jako u ostatních linek a nabídek pro turisty budeme muset inzerovat již od začátku roku. Lidé si totiž na tyto novinky musí zvyknout a to chvilku trvá. Navíc jsme se také letos více soustředili na skupiny turistů a cestovní agentury. Kdežto v minulých letech jsme spíše spoléhali na to, kdo nám dorazí k můstku,” hledá cestu k úspěchu Helvig, podle něhož sehrálo velkou roli také počasí a vodní stav. Podle jeho slov bylo letos počasí ideální pro plavbu. A stejně tak vodní stavy, kdy oproti minulým letům nebyla velká sucha ani velké povodně. „Prostě vody bylo tak akorát pro nás. A to nám taky hodně pomohlo,” je přesvědčen Helvig.

Pro příští sezónu počítá Labská plavební s jednou zásadní novinkou týkající se linky mezi Děčínem a Ústím nad Labem. „Od příštího roku budeme stavět přímo v centru Ústí nad Labem. Doposud jsme museli přistávat ve Vaňově, což je na kraji města a lidé se tam nedostanou. Teprve až během srpna přišla možnost kotvit v centru - a to bylo pozdě. Proto jsme rádi, že příští sezónu budeme moci celé léto kotvit přímo v centru, kde jsme vidět. Vaňov, to je jako kdybychom v Děčíně kotvili někde v Rozbělesích, nebo v Loubí,” přiblížil hlavní novinku příští sezóny kapitán Milan Helvig. Pokračovat určitě budou hudební večery na lodi a samozřejmě plavby do Hřenska a Bad Schandau.

Kromě linky Česko-saským Švýcarskem jezdí Labská plavební společnost po Labi až do Neratovic a po Vltavě až do pražské Tróje.

„Ale jednoznačně turisticky nejpřitažlivější je ta kaňonem Labe z Děčína. Přeci jen to je zážitek, který jinde u nás není možné zažít. A málokde v Evropě. Tak hluboký a krásný kaňon se jen tak nenajde,” zamýšlí se Helvig.

Naopak poměrně velká nespokojenost vládne na Litoměřicku, kde zaznamenali pokles v porovnání s předchozím rokem téměř o osmdesát procent. Dopravu provozuje na Litoměřicku už čtvrtým rokem Karel Svoboda, letos plavidla Porta Bohemica 1 a 2 přepravila pouze 6 500 turistů, přitom v roce 2009 jich bylo 30 000. Jednu z lodí proto provozovatel odstěhoval na Dalešickou přehradu na Třebíčsku. Porta Bohemica 2 se nově bude jmenovat Horácko. Po Labi jezdila dva roky do Štětí, za tu dobu svezla 1500 lidí.