„Bohužel se potvrdilo, že je tu poměrně dost lidí, kteří jsou dlouhodobě nezaměstnaní,“ prohlásil po příjezdu s tím, že se vysoká nezaměstnanost na Děčínsku pohybuje v amplitudách a je hodně závislá na sezónních pracích.
Jako další velký problém vidí počet lidí zcela mimo evidenci úřadu práce.
„Zcela střízlivě je to nějakých pět, šest stovek. To jsou poměrně vysoká čísla. Stejně tak nezaměstnanost v některých obcích je opravdu velmi vysoká,“ uvedl Paroubek.
Podle jeho názoru je velkým problémem špatná dopravní infrastruktura Děčínska.
„Zboží z místních továren nemají jak odvézt. Stačí aby nákladní automobil někde zapadl a je třeba volat jeřáb. To samozřejmě zvyšuje náklady,“ prohlásil Jiří Paroubek a dodal, že je zcela nezbytné dobudovat dálnici D8.
Jako další možnost pro získávání nových pracovních míst vidí Paroubek rekultivaci starých nejen továrních areálů, ale i menších provozů.
„Je nutné je zbavit staré ekologické zátěže a jako brownfields je poté nabídnout investorům,“ nabízí další možný recept pro zvýšení zaměstnanosti ve strukturálně postiženém regionu.
Budování nových pracovních pozic vidí jako jeden z nejdůležitějších úkolů. Nabídku míst na veřejně prospěšných pracích ale za dostatečnou nepovažuje.
„Sto míst, která přivezl ministr práce, to je jistě chvályhodné. Ale tento region by potřeboval takových míst stovky – vzhledem k tomu, že je zde více než deset tisíc nezaměstnaných. Z tohoto pohledu je to krapet legrace. Ale budiž, je to určitý posun ve vnímání státu,“ komentoval bývalý premiér nabídku míst na veřejně prospěšné práce s tím, že stát by měl plně využívat prostředky, které má k dispozici.