VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pan Cibich by si polku Škoda lásky určitě nezatancoval

Velké Březno - Pivo Březňák je prestižní záležitostí Drinks Unionu. Odpovídá tomu i kampaň, jež ho provází

26.7.2008
SDÍLEJ:

Oživlý Victor CibichFoto: DENÍK/Radek Strnad

Její součástí je i etiketa, na níž je tvář Victora Cibicha, který propůjčil svou tvář pivu po celém světě. A přesto jej teď provází ostuda. Respektive tvůrce reklamy, v níž postava pana Cibicha vystupuje.

Je to reklama, kde štamgasti netrpělivě na pana Cibicha čekají v hospodě. Ten mezitím prochází městem a zdraví se s kolemjdoucími. Třeba s mužem v rakousko–uherské policejní uniformě. Jakmile přijde do restaurace, pozdraví, vezme pivo a začnou hrát muzikanti v pozadí scény. Zazní několik tónů z polky Škoda lásky, která zlidověla po celém světě.

A právě zde se skrývá jádro pudla celého problému. Victor Cibich totiž zemřel za 1. světové války, v roce 1916. jenže Škoda lásky napsal Jaromír Vejvoda až v roce 1927! „Velkobřezenský pivní dědek“, jak byl pan Cibich pro neznalost svého jména nazýván, by si na ní rozhodně nikdy nezatancoval. Ani by si ji nemohl poslechnout, když už byl 11 let po smrti.

Tohoto detailu si všimlo již několik místních patriotů. Ti Deník na tuto nepřesnost upozornili. „Je to přece jen ostuda. Tato skladba nás proslavila po celém světě, a posunout jí do doby starého mocnářství, je pořádný renonc,“ smál se Jakub Vrba. „Ale to nejsou sami, historickými nesmysly se reklamy a filmy jen hemží. Být zadavatelem reklamy, dám jí reklamovat,“ zavtipkoval.

Drinks Union tuto chybu nakonec přiznal. „Děkuji za upozornění. Skutečně jsem si toho nevšiml. Reklamu pro nás připravila agentura. Je to nepříjemné, ale jsem překvapen, jak pozorně lidé naší reklamu sledují,“ uvedl manažer pro komunikaci Drinks Unionu Josef Vejlupek. Ten se po upozornění na historický omyl, na inkriminovanou reklamu znovu podíval s hudebníkem. Z populární polky v šotu prý zazní zhruba tři, čtyři takty
.
Reklamu pro pivovar kompletně připravila reklamní agentura Noesis, sídlící ve Vaníčkově ulici za městským divadlem. Její šéf Radovan Dostálek ovšem tvrdí, že hudba k celému reklamnímu spotu byla komponována jako úplně nová. „Měla být stejně jedinečná jako Březňák,“ vysvětloval Dostálek. Další vyjádření chtěl učinit až po poradě se svými podřízenými, ale později se už do uzávěrky listu neozval.

Autor: Janni Vorlíček

26.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník nám fandí

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme dva týmy FK Junior Děčín

Letos se soutěsky otevírají na velikonoční Velký pátek 30. března.
3

Hřensko hledá lidi k bidlům

FOTO: Varnsdorf rozstřílel Táborsko

Vyšehrad - Poslední utkání zimní Tipsport ligy si fotbalisté Varnsdorfu užili. Táborsko porazili 6:2.

Brno kousalo, Válečníci ale doma nezaváhali

Děčín – Nabitý program pokračuje. Děčínští basketbalisté sehráli třetí zápas v šesti dnech. A opět vítězně. Ligový zápas proti Brnu zvládli, v tabulce nejvyšší soutěže jsou zatím na čtvrtém místě.

KRÁTCE: Co se děje na Děčínsku? Přečtěte si stručný přehled

Děčínsko - 65leté manželství ve Varnsdorfu, oheň v garáži v Děčíně nebo lyžařská škola v Rumburku. Přečtěte si přehled událostí na Děčínsku.

FOTO, VIDEO: Na sportovní trůn se posadil Válečník Tomáš Pomikálek

Děčín – Naplněné Městské divadlo v Děčíně vidělo v pátek večer vyhlášení tradiční sportovní ankety Deníku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>