Krajští radní rozdělili celý Ústecký kraj do pěti oblastí, pro každou z nich pro roky 2016 a 2017 vyčlenili 120 milionů. Nyní vyhlásili zadávací řízení na dodavatele oprav 
v jednotlivých regionech.

„V rámci oprav zajistí vybraní dodavatelé frézování povrchů, vyrovnávku živičných povrchů, provedení spojovacího postřiku, položení nového asfaltového koberce, přetření styčných spár emulzí s podrcením, zakrytí styčných spár za použití elastobitumenové natavovací pásky a další příslušné práce," uvedla mluvčí krajského úřadu Lucie Dosedělová.

Na které silnice se v následujících letech dostane ale doposud není jasné. Jednotlivé provozy Správy a údržby silnic Ústeckého kraje mají zpracované seznamy silnic 
v nejhorším stavu.

Po opravě řady silnic druhé a třetí třídy, které patří kraji, starostové volají již několik let. Zatím ale marně. Většinou jsou silnice v nejhorším stavu v okrajových částech obcí, to se týká například i Starých Křečan ve Šluknovském výběžku.

„U nás je problémová především silnice z Křečan do Brtníků a z Brtníků do osady Kopec," popisuje nejhorší silnice ve své obci starosta Starých Křečan František Moravec.

Také v nedaleké Krásné Lípě mají problémy se silnicemi v okrajových částech. Tamní starosta považuje za tu nejponičenější silnici vedoucí z Kyjova do Doubice.

„Sice tam již nějaké menší opravy proběhly, ale od cedule k ceduli obce je pořád silnice ve velmi špatném stavu. Podobně je na tom i silnice ze Zahrad do Sněžné," říká Jan Kolář.

Zda se i na tyto silnice dostane, bude jasné až v průběhu následujících měsíců.

Několik silnic, kterým místní neřekli jinak než tankodrom, Ústecký kraj nechal letos již opravit. Jedná se především o páteřní silnici Šluknovského výběžku z Rumburku do Šluknova a silnici 
z Krásné Lípy do Varnsdorfu. Oprava těchto řidiči velmi kritizovaných dvou silnic vyšla kraj na více než 180 milionů korun.

Velké investice do dopravní infrastruktury chystá také stát. Během několika týdnů by měl zahájit stavbu Vilsnické spojky, která vyjde na přibližně 600 milionů korun.