Jen jedna jediná železniční trať vedoucí Děčínskem odpovídá moderním požadavkům na kvalitní infrastrukturu. A to železniční koridor z Ústí nad Labem do Děčína. Všechny ostatní, především regionální trati, jsou často ve velmi špatném stavu. Kraj to chce nyní změnit. Ke spolupráci si přizval České dráhy, které pro krajský úřad zajišťují železniční dopravu.

Na Děčínsko by v dohledné době měly České dráhy vyslat nové, moderní vlaky, které by měly cestujícím nabídnout mnohem více pohodlí při cestování. Nové motorové jednotky ale kvůli špatným kolejím nebudou moci naplno využít jednu ze svých předností.

„Spolu s Českými drahami chce také kraj tlačit na obnovu železniční infrastruktury, aby nové vlaky mohly plně využít svůj potenciál a kromě pohodlí nabídnout cestujícím v kraji také maximální rychlost,“ říká mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

Vedení Ústeckého kraje se na tom domluvilo s nejvyššími představiteli Českých drah na jednání v Ústí nad Labem, kam dorazilo na výjezdní zasedání kompletní představenstvo této státní železniční společnosti.

Vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) se Děčínskému deníku nepodařilo ani přes několik urgencí před uzávěrkou získat. SŽDC ale v posledních letech investuje především do tak zvaných železničních koridorů, které napojují Českou republiku na okolní země. Na regionální tratě se pak potřebné množství financí nedostává.

Vedení Českých drah v čele s generálním ředitelem Petrem Žaludou se setkalo také s hejtmankou Janou Vaňhovou (ČSSD) a radním pro dopravu a poslancem Jiřím Šulcem (ODS).

Ti spolu s železničáři mluvili o budoucnosti železniční dopravy v kraji. Krajský úřad totiž ročně platí za vlaky přibližně sedm set milionů korun.

„Proto požadujeme za tyto peníze odpovídající kvalitu a hlídáme plnění desetileté smlouvy s Českými drahami, která zaručuje nasazování nových a modernizovaných vlakových jednotek právě na tratě v našem kraji,“ doplnila Magdaléna Hanáčková.